Essays about: "varumärkesprofilering"

Found 3 essays containing the word varumärkesprofilering.

  1. 1. Varumärkesprofilering av svensk sparris : en kvalitativ studie om hur svenska sparrisodlare profilerar sin produkt och verksamhet ur ett varumärkesperspektiv

    University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Author : Emelie Sundin; [2017]
    Keywords : varumärke; varumärkespyramiden; svensk sparris; Asparagus officinalis;

    Abstract : Odlingssäsongen för grön sparris i Sverige sträcker sig från mitten av april fram till midsommar. I dagligvaruhandeln finns dock importerad färsk sparris att tillgå året runt och svenska sparrisodlare upplever ett konkurrenstryck under den svenska säsongen. READ MORE

  2. 2. Development of guidelines for the design of e-commerce shipping packaging

    University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Author : Andreas Hogeland; Michelle Sundqvist; [2014]
    Keywords : Fraktförpackningar; emballage; e-handel; varumärkespositionering; varumärkesprofilering; konkurrenskraft; förpackningsdesign; returer;

    Abstract : Nästan alla stora företag ger kunderna möjlighet att handla genom elektronisk handel, så kallad e-handel. E-handeln har ökat kraftigt senaste åren och under 2013 ökade den svenska detaljhandelns försäljning över internet med 17 procent. READ MORE

  3. 3. Transportförpackningar och marknadsföring av frukt och grönt inom dagligvaruhandeln : en pilotstudie i Sverige och Tyskland

    University essay from SLU/Dept. of Crop Science

    Author : Åsa Andersson; [2004]
    Keywords : transportförpackningar; marknadsföring; frukt och grönt;

    Abstract : The logistic business Svenska Retursystem AB was founded by the Swedish retail sector in the year 2000, and their introduction of a grey plastic crate to the supply chain for perishable goods changed the situation for the swedish horticultural sector. The new system revealed several challenges to be tackled by all actors, from the small family firm to the bigger organisations. READ MORE