Essays about: "ERIKA FREDRIKSSON"

Found 3 essays containing the words ERIKA FREDRIKSSON.

  1. 1. Lost in translation - The Multinational Corporation’s Corporate Branding Struggle

    University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Erika Fredriksson; Jennifer Annvik; [2015]
    Keywords : Corporate Brand; Multinational Corporation; National Culture; Intrum Justitia and The Corporate Brand Identity Matrix; Business and Economics;

    Abstract : Purpose The purpose of this thesis is to investigate what impact a multinational corporation’s diverse national cultures has on the corporate branding process, in order to further develop practices and theories pertaining to the management of corporate brands. Methodology A qualitative approach with an explorative nature, applied to a single case study with embedded units using pattern matching in the analysis of secondary data, and cross-case synthesis in the analysis of primary data. READ MORE

  2. 2. Why Pay When You Can Get It For Free? A quantitative study of the competition on the web-based music market in Sweden

    University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Erika Fredriksson; Louise Klintner; Evelina Wennerberg; [2014]
    Keywords : Strategic Management; Web-based music services; Buyer switching costs; Sampling; Willingness to pay; Versioning; Bundling; Consumer surplus; Network effects; Business and Economics;

    Abstract : SVENSK SAMMANFATTNING Titel: Why Pay When You Can Get It For Free? A quantitative study of the web-based music industry Seminariedatum: 4 juni 2014 Kurs: FEKH19 Kandidatkurs i Strategic Management, 15 Hp Författare: Erika Fredriksson, Louise Klintner, Evelina Wennerberg Handledare: Christine Blomquist Nyckelord: Web-based music services, Buyer switching costs, Sampling, Willingness to pay, Versioning, Bundling, Consumer surplus, Network effects Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka konkurrensen på den webbaserade musikmarknaden i Sverige. Metod: Undersökningen består av en kvantitativ studie baserad på empirisk data som vi samlat in via enkäter online. READ MORE

  3. 3. Vad ska vi göra sen? : En utvärdering och förslag till utveckling av programmet Textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsinriktning

    University essay from Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Author : EMMA LILJEDAHL; ERIKA FREDRIKSSON; [2010]
    Keywords : education; evaluation; business development; activity development; university; swedish school of textiles; textile product development focusing on entrepreneurship and business;

    Abstract : Under de år som gått sedan 1970-talets krisår har textilbranschens utseende förändrats. För att hitta nya nischer att utmärka sig i, har företagen velat se ett mer affärsmässigt tänkande i sin organisation, något som snappades upp av Textilhögskolan. READ MORE