Essays about: "Socialt entreprenörskap"
Showing result 11 - 15 of 29 essays containing the words Socialt entreprenörskap.
-
11. Motstånd för entreprenörskap på landsbygden : en fallstudie om hur motstånd kan manifesteras i den gotländska socknen När
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Entreprenörskap bidrar till utveckling genom dess förmåga att använda resurser och driva marknaden framåt. Den ekonomiska tillväxten inom regioner är kopplade till lokala entreprenörer som påverkas av kontexten. READ MORE
-
12. Entrepreneurial Venture Failure Experiences : An analysis into causes, costs, and outcomes of venture failure
University essay from KTH/Entreprenörskap och Innovation; KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapAbstract : Research on entrepreneurship focuses on success which ignores the high failure rate of new ventures. Many new ventures fail so how entrepreneurs deal with it when their venture fails? Successful entrepreneurs praising the advantages of failure as a valuable teacher. READ MORE
-
13. ENTREPRENEURIAL VENTURE FAILURE EXPERIENCES : AN ANALYSIS INTO CAUSES, COSTS, ANDOUTCOMES OF VENTURE FAILURE
University essay from KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapAbstract : Forskning om entreprenörskap fokuserar på framgång som ignorerar den höga felfrekvensen av Nya företag. Många nya företag misslyckas så hur entreprenörer hantera det när deras företag misslyckas? Framgångsrika entreprenörer prisar fördelarna med misslyckande som en värdefull lärare. READ MORE
-
14. Samverkan som värdeskapare för lokalsamhället i den globala ekonomin : sex bygdebolags roll för Vuollerims utveckling
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : En fråga för landsbygdsorter som befinner sig på avstånd från den offentliga ekonomins förvaltning och finansiella investerares primära intressesfär är hur sociala och ekonomiska behov kan tillgodoses genom sektoröverskridande samverkansformer. För att ta reda på hur platsspecifika resurser kan nyttjas som är förankrade i informationssamhällets rumsliga och tidsmässiga rörlighet har den landsbygdspräglade tätorten Vuollerim i Norrbottens län studerats. READ MORE
-
15. Place Brand Communication as Governmentality: Governing through Branding in the Post-industrial city.
University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationAbstract : This study argues a problem in the place brand communication field’s focus on its practicality as a management strategy, regarding it as a neutral activity overlooking the political decisions behind and its consequences. The purpose of this study is suggesting a solution by approaching with a governmentality perspective. READ MORE