Essays about: "globalt varumärke"

Found 3 essays containing the words globalt varumärke.

  1. 1. Responsible paper sourcing in a global matrix organised retail company

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Annie Sandgren; [2019]
    Keywords : CSR; paper industry; reputational risk; supply network; traceability; försörjningsnätverk; pappersindustrin; spårbarhet;

    Abstract : Pressure from regulation as well as customer demand on responsibly sourced and produced goods and services is greater than ever. IKEA is considered a bench mark company as regards CSR in global supply chains and now a system needs to be put in place to also secure responsible paper sourcing. READ MORE

  2. 2. Do They Really Car(e) : The greening of the brand: the case of Volvo Cars in Sweden 1972 to 2014

    University essay from Umeå universitet/Ekonomisk historia

    Author : Mattias Näsman; [2015]
    Keywords : Economic History; branding; Volvo; car industry; greening; environment; emissions; auto-industry; Swedish car fleet; pioneering advantage;

    Abstract : Denna magisteruppsats i ekonomisk historia har som syfte att utforska varför den svenska bilparken är mer bränslekrävande än genomsnittet i Europa, samt att identifiera de historiska processer som påverkat formandet av den svenska bilparken. Tidigare miljöinriktad forskning inom ekonomisk historia har fokuserat på strukturomvandling och institutionell förändring inom industri- och hushållssektorn. READ MORE

  3. 3. Anpassningar av globala varumärke

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Author : Lara Kafafi; Dmitry Leshchinskiy; [2014]
    Keywords : Globalisering; internationell marknadsföring; globalt varumärke;

    Abstract : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. READ MORE