Essays about: "implicita priser"

Found 4 essays containing the words implicita priser.

  1. 1. Prispåverkande faktorer på skogsfastigheter

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Erik Nordkvist; [2017]
    Keywords : fastighetsvärdering; hedonisk prismodell; implicita priser; marknadsvärde; skogsfastigheter;

    Abstract : Mycket har hänt på fastighetsmarknaden för skogsfastigheter sedan avregleringen av lant- och skogsbruksfastigheter år 1990. Priserna har sedan dess gått uppåt och börjar nu sakteliga stabilisera sig (2017). Kunskapen om vad som påverkar priserna är viktiga för mäklare, skogsägare och olika institutioner. READ MORE

  2. 2. Prispremier för honung : med fokus på ekologiskt och svenskproducerat

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Annie Möller; [2015]
    Keywords : pollination; honung; hedonisk prismodell; svenskproducerat; ekologiskt; prispremium;

    Abstract : The quantity of wild pollinators is declining worldwide. Pollinators contribute with an essential ecosystem service when helping plants to reproduce. Honeybees can partly replace the loss of wild pollinators, thus making beekeeping important. READ MORE

  3. 3. Vad påverkar marknadsvärdet på en skogsfastighet? : en statistisk analys av markvärdet

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Johanna Högberg; [2012]
    Keywords : marknadsvärde; markvärde; hedonisk prismodell; regressionsmodell; implicita priser; fastighetsvärdering; market value; land value; hedonic pricing model; regression analysis; estimating of forest estates;

    Abstract : Skogen har sedan årtusenden tillbaka nyttjats av människan för sitt leverne. Allteftersom möjligheten att äga egen skog och att skogens ekonomiska betydelse har ökat har värderingen av skog förändrats. READ MORE

  4. 4. Consumption in life transition : How do unemployed consumers behave in the marketplace?

    University essay from IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Author : Cecilia Sihvo; Diana Mesanovic; [2010]
    Keywords : life transition; consumer identity; consumption; social class; the self- concept; the extended self; resistance; consumer resistance; escaping the market; desires; consumer desire; purchase decision; consumer decision; experience; impulse buying; consumer; involvement; methods; preparations; temptations; collecting information; priorities; everyday life resistance; reversed habitual decision making; the process of consumption in life transition.; livsförändring; konsument identitet; konsumtion; samhällsklass; självuppfattning; utökat ego; motstånd; konsument motstånd; fly från marknaden; begär; konsument begär; köpbeslut; konsument beslut; upplevelse; spontanköp; konsument; involvering; metoder; förberedelser; frestelser; samla information; prioriteringar; vardags motstånd; omvänt rutin besluts genomförande; konsument processen under en livsförändring.;

    Abstract : Background: We live in a world where not everyone is employed; numerous people havelost their jobs due to several factors where one of them is the economic crisis. This has hada huge impact on Sweden and the unemployment rate. Previous research has shown thatinflation, unemployment, and high interest rates represent risks to consumer welfare. READ MORE