Essays about: "samhällsinformation"

Found 3 essays containing the word samhällsinformation.

  1. 1. Public Communication in a Pandemic : Language in COVID‐19 public health advertising

    University essay from Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Author : Petra Rindby; [2023]
    Keywords : COVID-19; pragmatics; speech act theory; cooperative principle; implicature; Gricean maxims; advertising; PSA; public information; COVID-19; pragmatik; talakter; samarbetsprincipen; kommunikation; reklam; samhällsinformation;

    Abstract : This linguistic study in the field of pragmatics looked at the language used by public health authorities in Australia, the United Kingdom and the United States to inform citizens about COVID-19 in 2020 and 2021. It made a qualitative analysis of advertisements that were posted on Instagram by the Department of Health and Aged Care, the National Health Service and the Centers for Disease Control and Prevention in relation to COVID-19 during this time frame. READ MORE

  2. 2. ‘‘Mötesplatsen’’ - An Outcome Evaluation of Uppsala Stadsmission’s Integration Program

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för socialt arbete

    Author : Konstantin Kolonias; [2023]
    Keywords : outcome evaluation; logic model; assumptions; empowerment; utvärdering av utfall; logisk modell; antaganden; egenmakt;

    Abstract : Four years following the refugee crisis of 2015, Uppsala Stadsmission’s integration program “Mötesplatsen” begun its activity offering a ‘meeting place’ for unaccompanied young adults, who had received temporary residence according to the Swedish Upper Secondary School Act. The program offered individual support and guidance in their contact with the Swedish agencies, civic information, help in searching and applying for jobs and school homework assistance. READ MORE

  3. 3. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing

    University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Author : Jonatan Matias Salinas; Maja Wastesson; [2023]
    Keywords : Visuell kommunikation; platsmarknadsföring; varumärke; platsvarumärke; varumärkesstrategi; grafisk design; retorik.;

    Abstract : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. READ MORE