Essays about: "stakeholder influence"

Showing result 6 - 10 of 209 essays containing the words stakeholder influence.

  1. 6. Kan fast fashion bli hållbart? : en studie om samhällsstrukturers påverkan på omställningen mot en hållbar klädindustri

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Anna Kivelä; Linnéa Thoresson; [2023]
    Keywords : Klädindustri; hållbar utveckling; cirkulära affärsmodeller; intressenter; strukturer; Clothing industry; sustainable development; circular business models; stakeholders; structures;

    Abstract : Klädindustrin är en av de produktionsgrenar som orsakar störst utsläpp och föroreningar i världen, vilket påverkar såväl de miljömässiga som sociala aspekterna. Omställningen inom denna bransch är därmed viktig för att framtida generationer och naturen inte ska behöva betala för den överkonsumtion som sker i världen idag. READ MORE

  2. 7. IFRS PRACTICAL EXPEDIENTS: Exploring antecedents of the phenomenon and preparer choices when offered simplified accounting treatments

    University essay from Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Author : Heidi Hiltunen; Johanna Lindegren; [2023]
    Keywords : Practical expedient; Accounting choice; Cost vs. benefit; Rules vs. principles; IFRS;

    Abstract : This study investigates so-called practical expedients, a relatively new IFRS concept offering preparers simplified accounting choices. We run two parallel tracks: one qualitative part, where we analyse the definition of and the motivation for introducing practical expedients, and one quantitative part, where we collect annual report data to examine how practical expedients are applied by preparers. READ MORE

  3. 8. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Valeriia Babkina; [2023]
    Keywords : gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Abstract : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. READ MORE

  4. 9. High Interest in Sustainability

    University essay from Umeå universitet/Företagsekonomi

    Author : Richard Gyllenstierna; Oscar Sundberg; [2023]
    Keywords : Sustainability; Sustainable Development; Interest Rates; Stakeholder Theory; Legitimacy Theory; Trade-Off Theory; CSR;

    Abstract : Sustainability is a subject that seems to continuously gain popularity and importance in society.Hence, many aspects of the business world also revolve around the matter. One view onsustainability is that the current generation should act in a manner that allows the next generationto have similar foundations to prosper. READ MORE

  5. 10. The Influence of Artificial Intelligence on Songwriting : Navigating Attribution Challenges and Copyright Protection

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Karin Norberg; Othilia Norell; [2023]
    Keywords : Artificial Intelligence; Attribution; Copyright; Machine Learning; Music; Natural Language Processing; Royalties; Songwriting;

    Abstract : This report explores the evolving landscape of songwriting and copyright protection, with a focus on the influence of Artificial Intelligence (AI). It highlights the need for objective measures of attribution in music co-creation, including collaborations involving AI. READ MORE