Essays about: "språkutveckling."
Showing result 6 - 10 of 25 essays containing the word språkutveckling..
-
6. How teachers utilize the practice of reading aloud to promote English language development in Swedish K-3 grades.
University essay from Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Abstract : Reading aloud is a method that has been used as a means of observational learning in schools for many years. It exists as an implicit part of many educational systems across the world, and the theories that underpin its usage are well studied. READ MORE
-
7. Using pose estimation to support video annotation for linguistic use : Semi-automatic tooling to aid researchers
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : Video annotating is a lengthy manual process. A previous research project, MINT, produced a few thousand videos of child-parent interactions in a controlled environment in order to study children’s language development. These videos were filmed across multiple sessions, tracking the same children from the age of 3 months to 7 years. READ MORE
-
8. Musik och språkutveckling : En intervjustudie om musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan.
University essay from Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Abstract : Syftet med föreliggande studie är att undersöka musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som ett redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan, samt vilka samverkande faktorer de uppfattar finns mellan språket och musiken. Intresset är att belysa musikens möjliga användningsområden utöver ordinarie musikundervisning och att diskutera musikämnets förutsättningar i skolan. READ MORE
-
9. Using Literature as a Teaching Medium in English Classes in Sweden
University essay from Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Abstract : There is a great tendency in using literature as a medium of language teaching because literature plays an essential role in developing the students’ language skills. It also helps them in acquiring cultural experiences and to attain a better understanding of the literary texts. READ MORE
-
10. Joint attention and language acquisition : A longitudinal study of joint attention in parent-child interaction
University essay from Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikAbstract : Joint attention (JA) is the ability to coordinate attention between a conversation partner and an outside object, while being aware of the other’s attention. This study investigates JA in 14 parent-child dyads at the ages 0;9, 1;0, 1;3, 1;6, 1;9 and 2;0, and aims to examine how the initiation of JA develops with age, as well as the relationship between JA and later vocabulary size and syntactic level. READ MORE