No question about it

University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

Abstract: Denna studie syftar till att undersöka hur en kommunikationskampanj effektivt kan fånga målgruppens uppmärksamhet och informera om klimakteriet och dess symptom, utan att skrämma publiken, samt genom sitt innehåll skapa nya associationer till ämnet och uppmuntra öppna samtal om klimakteriet. Studien lyckades uppnå sitt syfte genom att utveckla en kommunikationskampanj vid namn "Inget snack om saken". Kampanjen riktar sig till individer i åldern 19-49 år som dagligen rör sig i stadsmiljöer. Kampanjen består av tre aktiviteter. För det första, utomhusaffischering som är avsedd att placeras i stadsmiljöer. För det andra en webbplats med en enda landningssida där målgruppen kan beställa ett antal broschyrer för ytterligare information. Slutligen tillhandahålls en broschyr som ger mer information om klimakteriet. Slutsatserna som dras från studien är att kampanjen har stor potential att informera, fånga uppmärksamhet och skapa nya associationer till klimakteriet hos målgruppen.

  AT THIS PAGE YOU CAN DOWNLOAD THE WHOLE ESSAY. (follow the link to the next page)