Essays about: "kommunikation av miljömärkning"

Found 5 essays containing the words kommunikation av miljömärkning.

  1. 1. Visualizing sustainability performance indicators of IT products effectively and correctly in a single display : A user study on visualizations of benchmarking data

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Ella Söderberg; [2022]
    Keywords : Information visualization; Sustainability; Sustainability Performance Indicators; Informationsvisualisering; Hållbarhet; Hållbarhetsprestandaindikatorer;

    Abstract : Communication around climate change is a challenging area. It is beneficial for companies to present themselves as more environmentally sustainable than they are, leading to greenwashing. Type 1 ecolabels, as described in the ISO standard 14024, try to mitigate this problem by providing independent verification of a company’s claims. READ MORE

  2. 2. När leder kännedom till handling? : en studie om hur den ekologiska miljömärkningen KRAV kan nå ut till fler konsumenter

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Oscar Palm; Fanny Skoglund; [2013]
    Keywords : KRAV; marknadsföring; kommunikation; sociala medier; målgrupp;

    Abstract : Jordbruket är den mest klimatkänsliga sektorn som både påverkas av och påverkar klimatförändringarna. Ekologiska livsmedel är att föredra ur miljösynpunkt då konstgödsel och bekämpningsmedel inte förekommer i den ekologiska odlingen. KRAV-märkningen är Sveriges mest kända miljömärkning och visar att en vara är ekologisk odlad. READ MORE

  3. 3. Eco-labelling on Package Tours : A study about sustainable tourism

    University essay from IHH, Företagsekonomi

    Author : Sofia Jägerlind Puuri; Martin Henriksson; Johannes Brun Johansson; [2010]
    Keywords : eco-labelling; sustainable tourism; Green Globe; Svanen; Ving; congruity theory; theory of planned behaviour; communication of eco-labels; miljömärkning; hållbar turism; Green Globe; Svanen; Ving; kongruens teori; teori om planerat beteende; kommunikation av miljömärkning;

    Abstract : Background: The tourism industry is one of the largest industries in the world, with annual revenues exceeding US$ 850 billion. Because of the size and nature of the industry, tourism is seen as one of the largest contributors to the negative effects on the environment today. READ MORE

  4. 4. Syns vi - finns vi !? : marknadsföringsstrategier för Svenska FSC

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Kristofer Ek; Anna Furness-Lindén; [2005]
    Keywords : FSC; marknadsföringsstrategier; kommunikation; mervärdesmärkning; miljömärkning;

    Abstract : A couple of hundred years ago half of the earth's surface was covered by forest. Today, only half remains and every year an area the size of Nepal is disappearing. Deforestation, together with the burning of fossil fuels, is also one of the reasons for the increasing greenhouse effect. READ MORE

  5. 5. För naturens bästa : en studie av svensk kvalitetsmärkning av ekoturism

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Pia Svensson; [2004]
    Keywords : ekoturism; resa; miljö; kvalitet; marknadsföring; varumärke; certifiering; märkning;

    Abstract : Nature's Best is a quality-label for Swedish Eco-tourism. It is one of very few active ecotourism labels and the only one that claims quality as its main focus. The objective of this thesis is to evaluate the certification scheme Nature's Best with regards to the values the certification creates for the companies that certify their products. READ MORE