Essays about: "Swedish preschool curriculum"

Showing result 21 - 25 of 31 essays containing the words Swedish preschool curriculum.

  1. 21. Redefining Undervisning for Swedish Preschool : Viewing preschool teachers’ conceptions of teaching through Cultural Historical Activity Theory

    University essay from Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Author : Shelbi Taylor; [2018]
    Keywords : teaching; undervisning; preschool; play; contradictions; activity theory; Leontiev;

    Abstract : Recent reports by the Swedish School Inspectorate have shown preschool teachers’ understanding of their teaching mission to be complex and the responsibility of teaching in preschool, multifaceted.  While the school law places responsibility for goal-directed teaching on preschool teachers, the current Swedish preschool curriculum makes no mention of the concept of teaching, defined in Swedish as undervisning. READ MORE

  2. 22. Ut och Lek! : ett idéförslag för Brännans förskolegård vid Norrlandskusten

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Frida Viksten; [2018]
    Keywords : förskolegård; förskola; lek; barns utomhusmiljö; gestaltningsförslag;

    Abstract : Examensarbetets syfte är att skapa ett idéförslag som visar hur en förskolegård längs Norrlandskusten kan gestaltas för att stimulera barns allsidiga utveckling och välbefinnande. Gestaltningen utgår från Brännans förskolegård i Skellefteå och ska vara ett inspirerande exempel på hur utomhusverksamheten kan förhålla sig till de klimatförutsättningar som råder i kommunen. READ MORE

  3. 23. Working in a culturally diverse preschool Focus on preschool teachers’ experiences and perceptions

    University essay from Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Author : Eleni Tampaki; [2017-02-15]
    Keywords : multicultural education; preschool; life-history research; Teachers’ voices;

    Abstract : Purpose: The purpose of the current study is to give the opportunity for teachers’ voices, which have often remained silent, to be heard. Through teachers’ personal stories, the study intends to identify patterns of similarity in order to gain valuable insights of the lived experiences of the preschool teachers working in a multicultural environment. READ MORE

  4. 24. Learning the Fundamental Democratic Values in Preschool : A Case Study of the Implementation of the National Educational Policy in Sweden

    University essay from Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Author : Ryoko Sato Linder; [2017]
    Keywords : fundamental values; values education democracy; deliberative democracy; preschool; education; implementation; active citizens; Sweden; 基本的価値、価値教育、民主主義、熟議民主主義、保育園、教育、インプリメンテーション、アクティブシティズン、スウェーデン;

    Abstract : Under the 1990s restructuring of the Swedish education system, ‘the fundamentaldemocratic values’ have stipulated clearly both in the Education Act and all of thenational curricula as one of the educational goals. This study aims to illuminate how thefundamental democratic values in the Swedish curriculum for preschool are implemented,its process and outcome on a micro level, a preschool. READ MORE

  5. 25. What possibilities and hindrances do mathematics and technology teachers express regarding teaching programming in compulsory school?

    University essay from Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Author : Somporn Teppattra; [2017]
    Keywords : programming;

    Abstract : Datorkunskaper blir allt viktigare i det moderna samhället och därför har programmering i skolan diskuterats intensivt i Sverige såväl som internationellt. Enligt European Schoolnets (2015) rapport om aktuell status för datorkunskap i skolor i 21 europeiska länder, finns det 16 länder som integrerar kodning i läroplanen på nationell, regional eller lokal nivå. READ MORE