Essays about: "personal contact with marketing"

Showing result 1 - 5 of 14 essays containing the words personal contact with marketing.

  1. 1. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    University essay from Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Author : Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Keywords : B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Abstract : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. READ MORE

  2. 2. Hur kommuniceras klimatfördelarna med att bygga flerbostadshus i trä

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Martin Söderlund; [2019]
    Keywords : hållbar marknadsföring; makromodell av kommunikation; marknadsföringsmix; mikromodell av kommunikation; marketing mix; macro model of communication; micro model of communication; sustainable marketing;

    Abstract : I takt med en ökad konsumentmedvetenhet och kunskap kring konsumtionens klimatpåverkan kritiseras traditionella strategier inom marknadsföring allt hårdare. Kritiken har framförallt handlat om marknadsförares främjande av överkonsumtion och att på så sätt ha bidragit att skapa ett ohållbart konsumtionssamhälle. READ MORE

  3. 3. How specialist firms sustain on a niche in aconcentrated industry. : A case-study of Belgian Craft-Breweries.

    University essay from

    Author : Sébastien Dessaucy; Daniel Steinwandter Wippel; [2019]
    Keywords : Resource Partitioning; Niche Marketing; Coopetition; Niche Firms; Branding; Entrepreneurship; Entrepreneurial Marketing; Microbreweries; Craft beer.;

    Abstract : Purpose – The purpose of this thesis is to understand how specialist firms develop in a concentrated industry by analyzing how microbreweries develop and operate on the Belgian market. Then, the literature reviewed used to build the theoretical foundation of this work is centered around the Resource Partitioning Theory and Niche Marketing Theory to explain this phenomenon. READ MORE

  4. 4. Social Media: How to Interact with Millennials and Make Use of Self-Segmentation : A Case Study of Swedish Millennials’ Behavior on Facebook

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Author : Simon Andersson; Kevin Arnvaller; [2017]
    Keywords : Social Media; Segmentation; Customer engagement; Millennial Generation; Facebook; Self Segmentation; Influential Profiles; sponsored Content; Suggested Posts; Social Media; Segmentering; Kundkontakt; Millennial Generationen; Facebook; Själv-Segmentering; Inflytelserika Profiler; Förslagna-Inlägg;

    Abstract : Social media are online accommodations where users can interact with other users, which has become a phenomenon that has grown and completely exploded over the past decade. Companies are well aware of this and has invested a large amount of resources in order to establish a better contact with their customers. READ MORE

  5. 5. Kundnöjdhet vid jord-och skogsaffärer : fallet Areal

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Minna Norrman; [2016]
    Keywords : kundvärde; kommunikation; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; jord-skogsfastighet; fastighetsmäklare; customer value; communication; relationship marketing; service marketing; quality; real estate agent;

    Abstract : Förståelsen för- och vikten av kundnöjdhet och affärsrelationer med sina kunder har under de senaste decennierna ökat. Begreppen tjänstemarknadsföring och relationsmarknadsföring har blivit etablerade och idag vill de flesta företag veta hur kunder upplever affärerna med dem. READ MORE