Advanced search
Showing result 21 - 25 of 158 essays matching the above criteria.
-
21. Mapping of IPM machine efficiency and Noise Vibration Harshness : An investigation into trade-offs with respect to efficiency and Noise Vibration Harshness
University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Abstract : Due to the recent shift towards electrification, electric machines has become a prominent option to be used in vehicle applications. Much effort is spent in the development process of these machines to make optimizations in order to improve the performance aspects of the machine. READ MORE
-
22. Lithium iron phosphate batteries for energy shifting
University essay from KTH/KemiteknikAbstract : Elanvändningen i Sverige förväntas fördubblas till 2045 på grund av ökad elektrifiering av det svenska samhället. För att ställa om till ett elsystem som är beroende av mer förnyelsebara elproduktionsslag föreslår Svenska kraftnät (2021) att Sverige kommer att behöva öka sin flexibilitet i elnätet. READ MORE
-
23. Pulse Charging of Li-ion Batteries for Enhanced Life Performance
University essay from KTH/KemiteknikAbstract : Det överhängande behovet av att minska utsläppen av växthusgaser för att uppfylla Parisavtalet har väckt ett ökat intresse för elektrifiering som en strategi för att mildra klimatförändringarna. Litiumjonbatterier spelar en central roll vid elektrifiering och har framträtt som det primära alternativet för batteridrivna elfordon. READ MORE
-
24. Price policy estimation for Demand Response of heat-pump-based loads
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : The electricity grids have become a key player in the society. An increased usage of electricity is both a result from the more electrified society, but also as a main solver in reaching the climate goals by reducing emissions. READ MORE
-
25. Simulering av effektbehovet på industrier och terminaler vid elektrifiering av skogstransporter
University essay from SLU/Dept. of Energy and TechnologyAbstract : In this study a discrete event-based simulation approach is used to quantify and evaluate the power need from fast charging of an electrified Swedish forest transport fleet. The simulation is done on three locations which where evaluated as likely locations of charging infrastructure, two pulp industries as well as one terminal. READ MORE