Advanced search

Found 4 essays matching the above criteria.

  1. 1. Läsförståelse med flerspråkiga elever : En kvalitativ studie om hur lärare arbetar med flerspråkiga elevers läsförståelse i årskurserna F-3.

    University essay from Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Author : Arminé Housibian; Hamdi Olad; [2023]
    Keywords : läsförståelse; läsförståelsestrategi; flerspråkiga elever; anpassning; mångkulturell; undervisa flerspråkiga elever; reading comprehension; multilingual students;

    Abstract : Syftet med denna studie är att få djupare kunskap om hur några lärare arbetar med flerspråkiga elevers läsförståelse i årskurserna F-3. För att få svar på forskningsfrågan användes två kvalitativa metoder. Vi intervjuade och observerade åtta lärare från tre olika skolor. READ MORE

  2. 2. Multi-modal Neural Representations for Semantic Code Search

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Jian Gu; [2020]
    Keywords : multi-modal learning; pseudo-siamese architecture; neural bagof- words model; tree representation; Simplified Semantic Tree; semantic code search; multimodal inlärning; pseudo-siamesisk arkitektur; neural väskamed- ord-modell; trädrepresentation; förenklat semantiskt träd; semantisk kodsökning;

    Abstract : In recent decades, various software systems have gradually become the basis of our society. Programmers search existing code snippets from time to time in their daily life. READ MORE

  3. 3. Multilingual Immersion in Education for a Multidimensional Conceptualization of Knowledge: A Case Study of Bilingual Montessori School of Lund

    University essay from Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Author : Philippe Longchamps; [2015]
    Keywords : Multilingual; Pedagogy; Bilingual; Conceptualization; Pedagogy; Begrepp; Språkbad; Flerspråkigt; Pedagogik; Kompetensutveckling; School; Immersion; Lgr 11; Montessori; BMSL; Språkbadsmetod; Konceptualisering;

    Abstract : I denna studie undersöks hur Bilingual Montessori School of Lund (BMSL):sspråkbadsmetod kan ha en positiv påverkan på begreppsförståelse. Den fokuserar på detkomplexa sambandet mellan flerspråkig pedagogik och dess inverkan på begreppsförvärv. READ MORE

  4. 4. Teaching and learning English in a multilingual classroom : A study of code-switching in an EFL/ESL teaching/learning situation

    University essay from Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Author : Maureen Lugoloobi-Nalunga; [2013]
    Keywords : Code-switching; multilingualism; pluralism; first language; mother tongue; second language; foreign language; language learning; language acquisition; Kodväxling; flerspråkighet; mångfald; modersmål; andraspråk; främmande språk; språkinlärning.;

    Abstract : This paper aims at finding out if code-switching is an asset or a problem in a multilingual classroom. The main goal of the study was to find out what impact code-switching into mother tongue has on L2 development and what learning/teaching situations induce the act of code-switching. READ MORE