Essays about: "spelproduktion"

Found 5 essays containing the word spelproduktion.

  1. 1. COVID-19 case study: The effects of distance education on the game design practices of students at Uppsala University in 2022

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Author : Diwei Lyu; Kiana Geno Schmoll; [2022]
    Keywords : COVID-19; Distance Education; Game Design; Online Game Production; Remote Work; COVID-19; Distansarbete; Distansutbildning; Online Spel-produktion; Speldesign;

    Abstract : As a result of the global pandemic COVID-19, Bachelor’s game design education at Uppsala University was moved to an online space. Multiple literary sources give insights into as to how students were affected by the pandemic, however, little research specifically explaining the connection between game design students and game production in online environments could be found to inform this study. READ MORE

  2. 2. Adaptive Mood Audio : Rethinking Audio for Games

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Author : Pontus Stensgaard; Anders Alléus; Jesper Palm; [2013]
    Keywords : Adaptive Audio; Parameter System; Mood Music; Digital Games; Game Production;

    Abstract : The focus of this thesis is to study the way that adaptive audio can be used in digital games and how it can be used to portray different moods to the listener, how games can reflect different feelings and how quickly those feelings can change. Games audio environment is significant to be able to adapt to the ever changing narrative of the game. READ MORE

  3. 3. Agile indieproduktionsmetodik i Unity

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Author : Anton Hällfors; Tobias Kärrman; [2013]
    Keywords : Agile; spelproduktion; projektmetodik; Unity;

    Abstract : Denna kandidatuppsats beskriver utveckling och forskning runt ett sökande efter ett sätt att få fram en effektiv agile arbetsprocess för små team. Uppsatsen kommer ta upp vår utångspunkt till konceptet med agile, problematiken runt arbetsmetodik i förhållande till spelutveckling, samt vår tilltänkta lösning för effektiviserande av arbetsmetodik i en spelproduktion utan utgivare. READ MORE

  4. 4. Hardcorespel och mobila plattformar

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Author : Daniel Oldberg; Oliver Blomgren; [2013]
    Keywords : Mobilspel; Hardcore; Casual; Fenix box;

    Abstract : Android Play store och iOS App stores speltopplistor domineras av enkla tidsfördrivsspel, så kallade casualspel, med en klar underrepresentation av svårare hardcoretitlar. Detta kandidatarbete undersöker orsaken bakom detta fenomen med hjälp av en undersökning, där en testgrupp spelar hardcorespelet Fenix box och sedan besvarar frågor. READ MORE

  5. 5. Optimization of the game room design and game production for Boda Borg AB

    University essay from Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Author : Jan-Martin Söderström; Fredrik von Braun; [2007]
    Keywords : ;

    Abstract : This thesis has been developed in cooperation with Boda Borg Skellefteå. Boda Borg is an adventure house where physical challenges are combined with creative thinking. The purpose of this thesis can be divided into to two different parts. The purpose of the first part was to examine how to create a well designed room at Boda Borg. READ MORE