Essays about: "quality strategy small company"
Showing result 11 - 15 of 26 essays containing the words quality strategy small company.
-
11. A colorful department isn't always good: improvements at Novaprint.
University essay from Tekniska HögskolanAbstract : Today, the competition between companies are very strong and fighted. In particular, small-medium size companies (SMEs) need to upgrade continuously in order to be in line with new technologies and new strategies that tends to develop companies in terms of productivity and quality. READ MORE
-
12. Förutsättningar för en lyckad lansering av ”Modultrall” : en studie av konsumenter, små byggföretag och bygghandeln
University essay from SLU/Dept. of Forest ProductsAbstract : Analytiker betonar att produktutveckling är viktigt för att lyckas i skogsindustrin. De nordiska sågverken fokuserar idag på att förbättra sin marknadsposition genom produktförnyelse, nya marknadsstrategier och omstrukturering av värdesystem. Ett företag som gjort detta är AB Karl Hedin. READ MORE
-
13. Rätt pris för timmerråvaran : en kalkylmodell för Moelven Vänerply AB
University essay from SLU/Dept. of Forest ProductsAbstract : En effektiv råvaruanvändning är viktig för att uppnå lönsamhet, särskilt då råvarukostnaden är den enskilt största kostnadsposten för flera skogsindustrier. Vidare kan inköp av skogsråvara med önskade egenskaper leda till lägre produktionskostnader, högre utbyte och ett högre kundvärde genom bättre produkter till konkurrenskraftigare priser. READ MORE
-
14. Analysis of the Remote Access Market in North America
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementAbstract : How can a small European technology company make it to the giant North American market? This thesis deals with how a new entrant with disruptive technologies and products in the remote access automation market could enter and develop a business in North America where this market barely exists. To address this problem, we have analyzed if the Porter Five Force framework together with the Blue Ocean concept is a viable approach to evaluate a company’s competitive edge, and what strategy to apply for a company with disruptive products. READ MORE
-
15. Product Adaptation to Different Markets through Technology Innovation
University essay from FöretagsekonomiAbstract : Background and Aim: Markets are getting increasingly complex, competitive and changing. A firm’s ability to respond to environmental challenges is a significant factor for its survival and success. READ MORE