Essays about: "Digitalt Produktpass"

Found 3 essays containing the words Digitalt Produktpass.

  1. 1. Adoption of the Digital Product Passport : A qualitative study within SMEs in the Swedish furniture sector

    University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Author : Kalle Gunnarsson; Niels Mignot; [2023]
    Keywords : Digital Product Passport; DPP; Traceability; Furniture Industry; Sustainability; Blockchain Technology; Digitalt Produktpass; DPP; Spårbarhet; Möbelindustrin; Hållbarhet; Blockkedjeteknik;

    Abstract : In the last decade, the European Union has looked to become more sustainable toreach the global environmental goals. With The European Green deal, a transition towards a circular economy has been set in place. READ MORE

  2. 2. Enabling a Circular Economy with Digital Product Passports: Information Requirements and Data Collection Practices

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Lovisa Westerlund; [2023]
    Keywords : Digital Product Passports; Circular Economy; Ecodesign for Sustainable Products Regulation; European Commission; Information Requirements; Data Collection; Digitala Produktpass; Cirkulär Ekonomi; Förordning om Ekodesign för Hållbara Produkter; Europeiska Kommissionen; Informationskrav; Datainsamling;

    Abstract : Circular and digital transformations are key focal points in the European Commission's regulations and directives, as evidenced by the proposed Ecodesign for Sustainable Products Regulation. This regulation aims to reduce the environmental impact of products throughout their life cycles. READ MORE

  3. 3. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Keywords : Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Abstract : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. READ MORE