Essays about: "Frågeformulär om Spelupplevelse"

Found 3 essays containing the words Frågeformulär om Spelupplevelse.

  1. 1. Effects of Head-Coupled Perspective on User Experience in a First-Person Shooter Game

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Author : Nathanael Remstedt; Filip Unger; [2023]
    Keywords : Head-Coupled Perspective; User Experience; Game Experience Questionnaire; Video Games; Huvudkopplat Perspektiv; Användarupplevelse; Frågeformulär om Spelupplevelse; Datorspel;

    Abstract : Background. Head-tracking enables the use of head movements as a form of input for video games. Some games allow the player to use their head to orient the in-game camera. However, the movement of the in-game camera is seldom proportional to the movement of the player. READ MORE

  2. 2. Random rewards in video games and their impact on player engagement

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Marcus Holmberg; Alex Modée; [2021]
    Keywords : ;

    Abstract : By their very nature, video games are designed to be engaging which has played a major factor in their commercial success. Reward systems are an important aspect when it comes to creating an engaging experience as they serve as motivators for the player. Many such reward systems incorporate varying degrees of randomness. READ MORE

  3. 3. Machine Learning Adversaries in Video Games : Using reinforcement learning in the Unity Engine to create compelling enemy characters

    University essay from Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Author : Tim Nämerforslund; [2021]
    Keywords : Unity; Machine Learning; ML-Agents; Navigation Mesh; Challenge; Video Games; Unity; Maskininlärning; ML-Agents; Navigationsnät; Utmaning; Videospel;

    Abstract : I och med att videospel blir mer avancerade, inte bara grafiskt utan också som konstform samt att dom erbjuder en mer inlevelsefull upplevelse, så kan det förväntas att spelen också ska erbjuda en större utmaning för att få spelaren bli ännu mer engagerad i spelet. Dagens spelare är vana vid fiender vars beteende styrs av tydliga mönster och regler, som beroende på situation agerar på ett förprogrammerat sätt och agerar utifrån förutsägbara mönster. READ MORE