Essays about: "agricultural marketing problems"

Showing result 11 - 13 of 13 essays containing the words agricultural marketing problems.

  1. 11. Lantmännens nya medlemsorganisation : utvärdering ur ett medlemsperspektiv

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Anna Kihlén; [2007]
    Keywords : Lantmännen; medlemsorganisation; medlem; lojalitet; agentteori; äganderättsteori;

    Abstract : Lantbruks- och livsmedelsbranschen är branscher där marknaden ständigt förändras, vilket kräver flexibilitet och effektivitet hos berörda företag. Lantmännen är en kooperativ förening, som försöker möta dessa marknadsförhållanden genom att bli lönsammare, effektivare och större. READ MORE

  2. 12. Milk With Soda : A Minor Field Study on the Chemical Companies’ and Distributors’ Role in the Usage of Pesticides in the Rice Cultivation, Tarapoto, Peru

    University essay from Institutionen för ekonomi och företagande

    Author : Agneta Andersson; [2006]
    Keywords : pesticides; chemical companies; agrochemical distributors; agrostores; corporate social responsibility; relationship marketing; Tarapoto; Peru; pesticidas; compañías químicas; distribuidores de agroquímicos; agroveterinarios; responsabilidad social; marketing relacional; Tarapoto; Peru;

    Abstract : There are great problems of pesticide poisonings in the rural parts of the developing countries. Although these countries only use 25 percent of the world’s pesticide production they suffer from 99 percent of the deaths due to pesticide poisoning. READ MORE

  3. 13. Medlemmens nytta av vidareförädling i ett lantbrukskooperativt företag : en studie av Lyckeby Stärkelsens verksamhet

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Jeanette Mauritz; [2006]
    Keywords : lantbrukskooperation; kooperativ;

    Abstract : Lantbrukskooperationen i Europa har, under senare år, gått allt mer mot långtgående förädling, ökad vertikal integration, ökad helhetssyn på produktions-, förädlings- och distributionssystem samt allt mer internationell marknadsföring och produktion. När konkurrensen inom förädlingsindustrin ökar, blir det svårare för de kooperativa företagen att säkra låga transaktionskostnader för medlemmarna genom att endast arbeta för låga kostnader vad gäller insamling, låg grad av förädling och marknadsföring av medlemmarnas råvaror. READ MORE