Essays about: "pussel"

Showing result 11 - 15 of 24 essays containing the word pussel.

  1. 11. A Comparison Between Evolutionary and Rule-based Level Generation

    University essay from Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Author : Oliver Nyholm; Peter Nilsson; [2017]
    Keywords : PCG; Procedural Content Generation; Evolutionary; Grammars; generative; level; 2D; puzzle; platformer; evolution;

    Abstract : Att skapa digitala spel och anställa utvecklare är en kostsam process. Genom att använda procedurell generering av spelinnehåll kan spelföretag skära ner på produktionstid och kostnad. READ MORE

  2. 12. A Comparison Between Evolutionary and Rule-based Level Generation

    University essay from Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Author : Oliver Nyholm; Peter Nilsson; [2017]
    Keywords : PCG; Procedural Content Generation; Evolutionary; Grammars; generative; level; puzzle; 2D; platformer;

    Abstract : Att skapa digitala spel och anställa utvecklare är en kostsam process. Genom att använda procedurell generering av spelinnehåll kan spelföretag skära ner på produktionstid och kostnad. READ MORE

  3. 13. Initial evaluation of the combined effects of nanoplastics and 17α-ethinylestradiol on D. magna

    University essay from Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Author : Tobias Henriksson; [2017]
    Keywords : daphnia magna nanoplastics nanoparticles 17α-ethinylestradiol ethinylestradiol combined effects; Earth and Environmental Sciences;

    Abstract : Exposure of combined pollutants is as of today not a very well-researched field of environmental science due to the complex interactions that may occur. Nanoplastic particles (NP) in particular are lacking studies due to the relatively new interest in the subject. READ MORE

  4. 14. A participatory approach to the development of specifications for a 3D puzzle for visually impaired and sighted users

    University essay from KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Author : VASSILIS ALEXANDRAKIS; [2016]
    Keywords : Participatory design; 3D puzzle; 3D map; tactile map; visually impaired; blind; scenario based product design; focus group; universal design; usability testing.; Participatory design; 3D pussel; 3D kart; taktil karta; synskadad; blind; scenariobaserad design; fokusgrupper; universell design; utvärdering av användarvänlighet; användbarhetstest.;

    Abstract : Det finns begränsad tillgång till pussel för personer med synfel (inklusive blinda personer). För att undersöka behovet av potentiella användare i 3D kartpussel och identifiera deras preferenser, behov och krav, användes en kvalitativ metod som på engelska kallas ”participatory design”. READ MORE

  5. 15. Autonomous Rubik's Cube Solver

    University essay from KTH/Mekatronik

    Author : Viking Björk Friström; Ludvig Bjärkeback; [2016]
    Keywords : ;

    Abstract : Today the industry is constantly getting more automated. Every machine need an algorithm to run and some even need to make decisions in how to perform their tasks in the best way. These problems can be as large as transportation systems, or as small as solving a puzzle. READ MORE