Essays about: "”well-to-wheel”"
Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the word ”well-to-wheel”.
-
1. GHG EMISSION COMPARISON BETWEEN E85 FLEX FUELVEHICLE AND EV UPTAKE : A Scandinavian perspective
University essay from Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperAbstract : In this thesis the effects of two future greenhouse gas emissionreducing strategies in the passenger transport sector are investigated.Three factors were modelled for 2021-2055; The life cycle emissions offour vehicle types using a well-to-wheel life cycle analysis tool calledGREET, the growth curve of these vehicle types was analyzed andextrapolated to obtain total vehicle predictions and the mileage ofthese vehicles was extrapolated from existing governmental data. READ MORE
-
2. Greenhouse Gas Emissions Reduction in the Heavy-Duty Transport Sector - A Case Study of Renewable Energy Carriers in Sweden
University essay from Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperAbstract : Den svenska transportsektorn står för ungefär en tredjedel av landets totala utsläpp av växthusgaser och släppte 2019 ut 16,4 Mt CO2-ekvivalenter. Av dessa står den tunga vägtrafiken för cirka 20 % och är efter passagerarfordonen den största källan till utsläpp av växthusgaser inom sektorn. READ MORE
-
3. DME som förnybart drivmedel till jordbruket : en studie i möjligheten att ersätta fossil diesel i jordbruksmaskiner med DME från bio-baserad råvara
University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Abstract : Sverige har satt som mål att nettoutsläpp från fossila bränslen ska vara borta till 2045 och mycket behöver göras för att Sverige ska uppnå det målet. Det går att konstatera att Sverige går snabbt framåt med att byta ut fossila bränslen i fordon och har redan nått en nivå på 23 % biokomponenter i drivmedel, den högsta nivån bland länderna i Europeiska Unionen. READ MORE
-
4. Integrating planetary boundaries into the life cycle assessment of electric vehicles : A case study on prioritising impact categories through environmental benchmarking in normalisation and weighting methods when assessing electric heavy-duty vehicles
University essay from KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikAbstract : The transport sector is facing great challenges for achieving development within the Earth’s boundaries. Currently, LCA studies on heavy- and medium-duty vehicles have mainly assessed the ‘well-to-wheel’ stage and the impact category climate change. READ MORE
-
5. A sustainability assessment for public buses : A multi-criteria approach
University essay from KTH/Hållbarhet och miljöteknikAbstract : Many city planners, regional authorities and transport providers are tasked with the challenging job of selecting which type of public buses are suited to their location and priorities. The challenges of which are multidimensional in nature due to different policies to adhere to as well as economic, environmental and technical tradeoffs between options. READ MORE