Essays about: "delaktighet"

Showing result 16 - 20 of 166 essays containing the word delaktighet.

  1. 16. Two steps forward, one step back – measuring social change in women’s rights through feminist values : An intersectional feminist critical content analysis on two NGO reports

    University essay from Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Author : Yuser Zaher Abdulrazzaq Al-Alaq; [2022]
    Keywords : social change; human rights; development; feminism; intersectionality; Monitoring; Evaluating; Learning MEL ; feminist values; measure; non-governmental organisation NGO ; Social Sciences;

    Abstract : The need to measure and track both people and processes involved in change is increasing. Non-governmental organisations (NGOs), states, and research need to find tools to ensure that the treaties, programmes, and strategies meant to reduce poverty and increase equality are working. READ MORE

  2. 17. Jämlik elektrifiering : en kvalitativ studie om bilisters tankar kring elbilen och utbyggnaden av laddinfrastruktur i Uppsala kommun

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Ather Al-Idani; [2022]
    Keywords : jämlikhet; publik laddinfrastruktur; elbil; elektrifiering; Uppsala;

    Abstract : I takt med Sveriges pågående elektrifiering ställer det ökade elbilsbeståndet högre krav på utbyggnaden av offentlig och privat laddinfrastruktur, i synnerhet i stadsregioner som Uppsala och Stockholm. Uppsala kommun prisades år 2021 med Laddsilvret för sitt arbete med laddinfrastruktur i mindre samhällen och efterfrågar aktuell forskning som kan ligga till grund för en strategi för fortsatt utbyggnad, vilket är upphovet till denna studie. READ MORE

  3. 18. Musik och språkutveckling : En intervjustudie om musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan.

    University essay from Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Author : Camilla Johansson; [2022]
    Keywords : music; linguistic development; singing; music therapy; sociocultural perspective; interviews; musik; språkutveckling; sång; musikterapi; sociokulturellt perspektiv; intervjuer;

    Abstract : Syftet med föreliggande studie är att undersöka musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som ett redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan, samt vilka samverkande faktorer de uppfattar finns mellan språket och musiken. Intresset är att belysa musikens möjliga användningsområden utöver ordinarie musikundervisning och att diskutera musikämnets förutsättningar i skolan. READ MORE

  4. 19. Att skapa sinnesintryck utöver det visuella : ett gestaltningsförslag av ett arbetsområde i Uppsala stadsträdgård

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Adrienn Acs; Tilde Schlager; [2022]
    Keywords : Sinnesintryck; sinnesstimulering; synnedsättning; universell utformning; tillgänglighet; orientering;

    Abstract : Tillgänglighet är grundläggande för att personer med en funktionsnedsättning ska uppleva frihet och delaktighet i ett samhälle. Tillgodoses inte behovet av tillgänglighet kan planeringen anses vara juridiskt diskriminerande. Offentliga miljöer lägger ofta sitt fokus i vad som är funktionellt samt estetiskt visuellt tilltalande. READ MORE

  5. 20. Students’ Perspectives on Verbal Engagement in the EFL Classroom

    University essay from Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Author : Pernilla Farmakas Westphal; [2022]
    Keywords : Verbal production; Foreign language anxiety; Foreign language classroom anxiety scale; Stable influences; Situational influences; Willingness to communicate;

    Abstract : This study sought eight grade students’ experiences of verbal production in the English classroom. From the perspectives of foreign language anxiety (FLA) and willingness to communicate (WTC), what are the students' experiences of verbal production, in what situations are students willing to communicate and in what situations are they not? A quantitative study was conducted using a self-report paper questionnaire, consisting of Nilsson’s (2019) modified version of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) in conjunction with open-ended questions. READ MORE