Essays about: "marknadsföringsmix"
Showing result 1 - 5 of 6 essays containing the word marknadsföringsmix.
-
1. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. READ MORE
-
2. Hur kommuniceras klimatfördelarna med att bygga flerbostadshus i trä
University essay from SLU/Dept. of Forest EconomicsAbstract : I takt med en ökad konsumentmedvetenhet och kunskap kring konsumtionens klimatpåverkan kritiseras traditionella strategier inom marknadsföring allt hårdare. Kritiken har framförallt handlat om marknadsförares främjande av överkonsumtion och att på så sätt ha bidragit att skapa ett ohållbart konsumtionssamhälle. READ MORE
-
3. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. READ MORE
-
4. Marketing Mix Modelling from the multiple regression perspective
University essay from KTH/Matematisk statistikAbstract : The optimal allocation of the marketing budget has become a difficult issue that each company is facing. With the appearance of new marketing techniques, such as online advertising and social media advertising, the complexity of data has increased, making this problem even more challenging. READ MORE
-
5. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). READ MORE