Essays about: "medielandskap"
Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the word medielandskap.
-
1. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. READ MORE
-
2. Under the Digital Media Spotlight: The Entity of Rasmus Paludan
University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationAbstract : Digitaliseringen och framväxten av Web 2.0 har förändrat dagens medielandskap och skapat nya förutsättningar för nyhetsmedier och dess intressenter. Till följd av det har mainstream och alternativ media större utrymme att nå och påverka en bredare publik. READ MORE
-
3. Tabloidization in Swedish news media? The ongoing pandemic in focus : A quantitative content analysis of how Swedish news media communicates about the COVID-19 vaccine
University essay from Karlstads universitetAbstract : In times of crises such as pandemics, wars or natural disasters, the responsibility of the news media increases. Previous research has shown that people in crisis tend to seek information in traditional media and find it the most reliable source. READ MORE
-
4. The Future of Public Service Television in Sweden : A study on challenges and opportunities for SVT Play in a shifting television landscape
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : This study investigates the changing television landscape and consumption habits and the effects on the Swedish public service television(SVT). Recent shifts have amplified the ongoing decline of linear television and were marked by increasing migration of viewers to online video consumption and global streaming services. READ MORE
-
5. An exploration of Generation Z’s habits and needs considering news consumption : A case study in the Swedish and Finnish market
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : In today’s media landscape news consumption is characterized by the consumers’ reliance on multiple platforms, which has led to the rapid expansion of availability of the news sources on different platforms. Despite this increase, studies show a consistent decrease in news consumption. READ MORE