Essays about: "Engagemang I spel"
Showing result 11 - 13 of 13 essays containing the words Engagemang I spel.
-
11. Fourth Wall Manipulation in Digital Games and its Impact on the Gameplay Experience
University essay from Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikAbstract : This thesis explores how manipulation of the fourth wall can affect players’ Gameplay Experience in digital games, due to the lack of any significant research regarding the matter. In preparation of the study, multiple commercially released digital games with instances of fourth wall manipulation were analysed. READ MORE
-
12. Animated Gamification - the effects of video clips as rewards in a gamified CRM software for B2B sales
University essay from Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Abstract : Gamification innebär att man använder element och tekniker från spel i annars icke-lekfulla miljöer för att öka användarnas engagemang. Arbetssättet har de senaste åren blivit allt mer förekommande i profesionella sammanhang som skolan och i arbetslivet. READ MORE
-
13. Mina kvarter som metod för medborgardialog i Fisksätra, Hovsjö och Drottninghög
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Syftet med denna uppsats var att analysera Mina kvarter som metod för medborgardialog vid stadsutvecklingen utifrån ett planerarperspektiv i miljonprogramsområdena Fisksätra, Hovsjö och Drottninghög i Stockholm, med hjälp av frågeställningen vilka kvaliteter och brister har Mina kvarter som metod för medborgardialog så som den använts i Fisksätra, Hovsjö och Drottninghög? Materialet samlades in genom litteraturstudie och intervjuer med tjänstemän som arbetade med stadsplanering. Kvaliteter och brister av Mina kvarter analyserades utifrån tre av SKLs elva riktlinjer för en framgångsrik dialog. READ MORE