Essays about: "Kundlojalitet"

Showing result 1 - 5 of 21 essays containing the word Kundlojalitet.

  1. 1. The Extent of Customer Data : A study of creating value from customer data for the finance department.

    University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Ida Limbäck; Semer Said Yahya; [2021]
    Keywords : Customer data; Customer loyalty; Cross-functional teams; Finance-department; Decision-making; Predicting; Value creation.; Beslutsfattande; Finansavdelning; Förutsägelser; Kunddata; Kundlojalitet; Tvärfunktionella team; Värdeskapande;

    Abstract : Among the diverse perspectives of value creation throughout history, recent studies imply that CFOs and finance officials can contribute to a holistic value creation process by integrating different business values. Therefore, this study aims to research whether the current dilemma of intangible assets (customer data) plays an important role in financial activities to lead to business value creation. READ MORE

  2. 2. Green gamification : Designing for increased sustainable behavior and business growth

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Ebba Wadstein; Caroline Malmqvist; [2020]
    Keywords : ;

    Abstract : This research aims to investigate if gamification is a suitable method for creating stronger incentives for people to recycle. The research was conducted in partnership with PantaPå, the world’s first deposit app for recycling packaging. READ MORE

  3. 3. What do skin care consumers think about personalization of content, user interface or a combination of both?

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Author : Johannes Bäckerås; [2019]
    Keywords : Personalization; Customer Satisfaction; Customer Loyalty; Optimization; Customer attitude; Personligfiering; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Optimering; Kunders attityd;

    Abstract : Background The cosmetic industry is growing at a fast pace and, like other industries, there are a few problems regarding e-retailing that makes it hard for customers to make optimal purchase decision. Example of problems are; the number of e-retailers increase, e-retailers’ variety of products increase, and the content is almost unlimited. READ MORE

  4. 4. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude

    University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Johanna Holmqvist Larsson; Fanny Tapper; [2019]
    Keywords : dynamic pricing; surge pricing; robo-pricing; algorithmic pricing; price discrimination; dynamisk prissättning; prisdiskriminering;

    Abstract : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats i och med digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan på så sätt prissättas annorlunda. READ MORE

  5. 5. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude

    University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Johanna Holmqvist Larsson; Fanny Tapper; [2019]
    Keywords : dynamic pricing;

    Abstract : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats genom digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan således prissättas, utefter kundens köpvillighet. READ MORE