Essays about: "architecture and context and place"
Showing result 41 - 45 of 158 essays containing the words architecture and context and place.
-
41. Gestaltningsförslag av utemiljö vid Villa Roos Park : med stöd av evidensbaserad design i vårdsammanhang
University essay from SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : I det här examensarbetet undersöks hur en avgränsad del av utemiljön vid Vardaga Villa Roos Park (i regi av omsorgsföretaget Vardaga, fortsättnings vis benämnt Villa Roos Park), ett särskilt boende för personer med demenssjukdom, kan utvecklas med stöd av EBD, evidensbaserad design av utemiljöer i vårdsammanhang (Bengtsson et al., 2018). READ MORE
-
42. The Contributions of Architects to Post-Conflict (Re)Construction : Social Processes Towards Building Peace
University essay from Uppsala universitet/Teologiska institutionenAbstract : Wars and conflicts inevitably result in the destruction of the built-environmentand of communities. This paper explores the potential social contributions of architectsto sustainable peace building in post-conflict reconstruction. READ MORE
-
43. Uppfattning och upplevelse av färg i rum : hur färg påverkar vår känsla av trivsel och rumslighet
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : En kandidatuppsats i landskapsarkitektur som undersöker hur färg påverkar människans känsla av ett rum, med avseende på hur vi trivs och hur vårt psykiska välmående förändras av rummet. Forskning på färg är komplext, tätt sammanvävt med form och ljus. Denna studie använder sig av färgsystemet Natural Colour System, NCS. READ MORE
-
44. Urban Allemansrätt
University essay from Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöAbstract : One of my main interests as an architect has been to reflect upon the sense of place and memory, both from the context where I am and from my own personal experiences. As a university-city, Lund (Sweden) is one of the most important nodes of the Oresund Region. READ MORE
-
45. Place-based education with Teaching Green Building for ESD : A qualitative study exploring the perceptions and place-based approaches of secondary teachers with the architectural features of green buildings for teaching ESD in green schools in Hanoi, Vietnam
University essay from Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeAbstract : This qualitative research investigates how educators in Hanoi, Vietnam, perceive and utilize place-based approaches in teaching green buildings (TGBs) to deliver education for sustainable development (ESD) lessons. The study involved twelve middle school teachers from five green schools. READ MORE