Essays about: "grafisk design och kommunikation"
Showing result 1 - 5 of 15 essays containing the words grafisk design och kommunikation.
-
1. REKO: A mobile application to help producers and consumers to more easily sell and buy locally produced goods
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenAbstract : Intresset för närproducerad mat har under Ã¥ren ökat sÃ¥väl i Sverige som i andra länder. Konsumenter vill ha mer information kring vad de äter och det ställs högre förväntningar pÃ¥ att maten ska ha producerats energisnÃ¥lt, ha liten miljöpÃ¥verkan, vara hälsosam, och lokalproducerad. READ MORE
-
2. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenAbstract : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. READ MORE
-
3. Hydro-climatic Risk Assessment and Communication for Smallholder Farmers in Maharashtra
University essay from KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikAbstract : Smallholder farmers often have great entrepreneurial qualities that build on generations of experience. However, many farm management practices are poorly adapted to current climate change conditions. READ MORE
-
4. Becoming Horses : Sharing a fantasy of self
University essay from Konstfack/Grafisk design & illustrationAbstract : In this report I explore themes of aesthetics and communication, while describing my process of making a meta-comic about my experiences with art and education. What is beauty, and how can I tell you how it makes me feel? ... READ MORE
-
5. The use of layoutprinciples for the creation of a uniform visual communication for printed marketing material
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanAbstract : Ett inkonsekvent användande av den visuella kommunikationen kan leda till förvirring hos mottagaren och ge negativa associationer för företaget. För att undvika förvirring är det viktigt med tydliga riktlinjer för hur ett företags visuella kommunikation ska förmedlas till mottagaren. READ MORE