Essays about: "high school biology"
Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the words high school biology.
-
1. Outdoor Education: Opportunities, Challenges & Teacher Competencies – A Perspective on how to Teach in Nature
University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Abstract : For the last forty years outdoor education has been investigated all around the globe. Despite intense research initiative, studies have been lacking regarding what teacher competencies are beneficial for successful outdoor education. READ MORE
-
2. Teknik och Naturvetenskap – sambo eller särbo? : Intervjuer med svenska och israeliska tekniklärare om tekniken och dess förhållande till naturvetenskapen
University essay from KTH/LärandeAbstract : Teknik som skolämne är, jämfört med många andra skolämnen, en relativt ny företeelse. Detta gäller för Sverige såväl som för resten av världen. De flesta andra skolämnen vilar på en sedan länge etablerad akademisk modersdisciplin. Dessa andra kunskapsområden är väldefinierade och har utvecklat egna ämnesfilosofier. READ MORE
-
3. Skogen på högstadiet
University essay from SLU/School for Forest ManagementAbstract : Från sju års ålder till 16 år är det skolplikt i Sverige och skolan har en stor roll för ungdomar där mycket ska läras. Skogen är en viktig resurs i Sverige som bidrar både till den svenska samhällsekonomin samt till förnyelsebara resurser. READ MORE
-
4. The Principles of a Stable Community : 90 Years of Structured Integration in a Culturally Diverse New Town in Sardinia
University essay from Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiAbstract : An atom, a cell and a solar system have very little in common. My science teachers from high school will confirm that I am very far from being an expert on the matter but nontheless, I have studied these three systems in separate classes: chemistry, biology and astronomy. READ MORE
-
5. The roles of teachers and types of questions in the science classroom : A study of communication patterns in high school level biology lessons
University essay from Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikAbstract : Teacher-student communication in the classroom is crucial for effective student learning and a teacher can play different roles by asking related questions. Teachers use of the right questions at the right moment stimulates and invites the students to have a closer look, reinvestigate or revisit the problem. READ MORE