Essays about: "playability"

Showing result 6 - 10 of 18 essays containing the word playability.

  1. 6. Shared Augmented Reality : Developing a Multiplayer AR Mobile Game to Study Playability

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Author : Emil Sundström; [2019]
    Keywords : Augmented Reality; AR; Usability; Playability; Testing; Evaluating; Game; Multiplayer;

    Abstract : The purpose of this study has been to investigate if the Pervasive GameFlow Model is suitable for evaluating Player Experience in Augmented Reality games. The work has described a definition of Augmented Reality, how it generally operates and reviewed common challenges when developing Augmented Reality applications. READ MORE

  2. 7. PLAYSPOTS : ett sätt att skapa lekvänliga stadsrum genom punktvisa insatser? En undersökning baserad på litteraturstudier och en fallstudie av playspots i Odense

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Amanda Backman; Ann-Sofie Johansson; [2018]
    Keywords : playspots; punktvisa insatser; lekvänlighet; lekmiljö; stadsrum; aspekter; gestaltning;

    Abstract : I denna masterexamensuppsats har vi undersökt möjligheten att skapa mer lekvänliga stadsrum genom punktvisa insatser i form av playspots. En playspot är en mindre lekmiljö, en installation eller ett enskilt element med syfte att uppmuntra eller inspirera till lek i staden. READ MORE

  3. 8. Cognitive Workload, Game Experience, and Intrinsic Motivation

    University essay from Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Author : Ellen Andersson; [2017]
    Keywords : ;

    Abstract : When it comes to game design, two features that have been linked to the success of a game are playability and the subjective game experience. This is perhaps not surprising, as the main purpose of a game is to entertain. What cognitive factors that may underlie these features has, however, not been explored. READ MORE

  4. 9. Controllable Procedural Game Map Generation using Software Agents and Mixed Initiative

    University essay from Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Author : Oskar Aderum; Jonathan Åkerlund; [2016]
    Keywords : Procedural Content Generation; PCG; Software Agents; Stochastic Agents; Deterministic Agents; Mixed Initiative; Computer-Aided Design; CAD; Proof-of-Concept;

    Abstract : Processen att skapa innehåll till digitala spel för hand är kostsamt och tidskrävande. Allteftersom spelindustrin expanderar ökar behovet av att minska produktionskostnaderna. En lösning på detta problem som det forskas om idag är procedurell generering av spelinnehåll. READ MORE

  5. 10. Omfamning : en lekvänlig utemiljö för Byle Gårds hospice

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Hannes Erixon; [2014]
    Keywords : lek; barn; hospice; natur;

    Abstract : Syfte med detta examensarbete är att ta fram ett gestaltningsförslag för utemiljön på Byle Gårds hospice. Målsättningen är att ge besökande barn en lekvänlig utemiljö samt att tillvarata och utveckla tomtens befintliga kvaliteter för patienter, besökare (vuxna och barn) och personal. READ MORE