Essays about: "Agentteori"
Showing result 16 - 20 of 22 essays containing the word Agentteori.
-
16. Nätanslutning av vindkraft : vindkraftsbranschens aktörers perspektiv på nätanslutning och tariffer
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Wind power is a growing energy sector in Sweden. However, it still represents only a small part of the total electricity production, about 0.7%. In order to create good conditions and to facilitate the establishment of wind power in Sweden, the government has for example, created a national centre for wind use. READ MORE
-
17. Svenskt Sigill : starka och svaga sidor såsom kvalitetsmärke
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Marknadssituationen för svenska livsmedelsproducenter blir allt hårdare i och med fokuseringen på lågpris och EMV samt ökad import. För att lyfta fram de mervärden, som finns i svenska livsmedel, kan producenter märka sina produkter med kvalitetsmärket Svenskt Sigill. READ MORE
-
18. Större skogsägares val och förutsättningar : självverksamhet, skogskonsult eller skogsägarförening?
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Det finns förmodligen lika många åsikter om hur skog skall skötas som det finns skogsägare i Sverige. Skogsadministration, som omfattar planering, inspektion, entreprenadkontraktering och virkesförsäljning, kan av skogsägaren skötas på en rad olika sätt. READ MORE
-
19. Förtroendemannaorganisationer : en jämförelse mellan Swedish Meats och Danish Crown
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Studiens syfte är att utreda hur de egenskaper, som kännetecknar Swedish Meats förtroendemannaorganisation, påverkar företagets framgång i termer av volym- och medlemsutveckling. Denna utvärdering görs genom en jämförelse med Danish Crowns förtroendemannaorganisation. READ MORE
-
20. Från detaljistkooperation till börsnoterat bolag : fallet butikskedjan JC
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Dagens konsumtionsvarumarknad präglas av hård konkurrens, där stora och små företag agerar. För att lyckas på marknaden måste alla aktörer bedriva en strategi, som passar såväl marknadens krav som företagets egen organisationsform. Trenden idag är att stora företag blir allt större, vilket skapar marknadstäckning och skalfördelar. READ MORE