Essays about: "Isak Al"

Found 3 essays containing the words Isak Al.

  1. 1. Why do local governments say no to wind power? : A public choice approach to the use of the right to veto among Swedish municipalities

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Author : Isak Al; Emmy Lind; [2023]
    Keywords : ;

    Abstract : The objective of this study is to investigate the factors that affect the use of the municipalveto regarding wind power deployment in Sweden. The study employs a public choiceapproach to investigate the relationship between self-interested voters and the decisionmaking politicians. READ MORE

  2. 2. Beyond the Headlines: Swedish Inflation and Labour Market Tightness During 2020-2022

    University essay from Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Author : Jonas Isak Alveteg; Alexander Manieri; [2023]
    Keywords : Inflation; Labour Market Tightness;

    Abstract : This thesis explores Swedish inflation and labour market tightness during 2020-2022. We decompose headline inflation into core inflation, captured by the weighted median inflation, and headline shocks. We use the modified Phillips curve as presented in Ball et al. READ MORE

  3. 3. Cristiano Ronaldwho?

    University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Christopher Kewenter; Victor Grundén; Isak Söderlund Schulz; [2020]
    Keywords : Esport; Esports athletes; esport fans; athlete branding; sports marketing; Business and Economics;

    Abstract : Titel: Cristiano Ronaldwho? En kvalitativ studie om esportatleter, de nya sportstjärnorna Seminariedatum: 2020-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Victor Grundén, Christopher Kewenter och Isak Söderlund Schulz Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Esport, esportatleter, esportfans, athlete branding och sports marketing Syfte: Huvudsyftet är att undersöka eventuella modifikationer och tillägg gällande den mest vedertagna athlete branding modellen inom traditionell sport. Detta uppnås genom två delsyften: (1) Undersökning av särdrag gällande esportatleter & deras fans, (2) undersökning av särdrag gällande esport. READ MORE