Essays about: "Kollektiv"

Showing result 6 - 10 of 62 essays containing the word Kollektiv.

  1. 6. Stockholm city mission’s pilot project to build socially sustainable housing : A study from a social and economic sustainability perspective

    University essay from KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Author : Anton Falck; Olof Uggla; [2023]
    Keywords : Social housing; affordable housing; homelessness; social sustainability; economic sustainability; Social bostadssektor; åtkomliga bostäder; hemlöshet; social hållbarhet; ekonomisk hållbarhet;

    Abstract : The purpose of this case study is to describe and analyze the City Mission's project to construct and manage socially sustainable housing in Farsta Strand. This is done by analyzing the project and its intended model from a social and economic sustainability perspective. READ MORE

  2. 7. Assessing the Climate Impact and Expansion Potential of On-Demand Storage in the Housing and Construction Sector : A case study on Vinden AB

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Mattias Perneby; [2023]
    Keywords : On-demand storage; Housing and construction sector; Greenhouse gas emissions; Space efficiency; Diffusion of innovation; On-demand-lagring; Bygg- och bostadssektorn; Växthusgasutsläpp; Yteffektivitet; Innovationsspridning;

    Abstract : The housing and construction sector is responsible for 40% of global greenhouse gas (GHG) emissions, making it crucial for achieving the Paris Agreement goals. One of the most effective ways to mitigate emissions in this sector is by optimizing the use of existing building stock and minimizing the construction of new houses. READ MORE

  3. 8. Individers användning av socialt kapital i den kollektiva utvecklingen av lokalsamhällen

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Frans Elf; [2022]
    Keywords : lokalsamhälle; lokal utveckling; socialt kapital; landsbygdsutveckling;

    Abstract : Syftet med den här studien är att undersöka betydelsen av kompetenserna hos ledande representanter inom civilsamhället i Sverige och deras möjligheter att omsätta sina kompetenser till utveckling för sina lokalsamhällen. Studien har genomförts med en kvalitativ ansats där intervjuer med representanter från föreningar som arbetar med att utveckla sina lokalsamhällen på landsbygden har utgjort grunden för insamlandet av empiri. READ MORE

  4. 9. Lit by the Innermost Beauty : Explorations in Balthasarian Beauty,Theological Aesthetics, and the Arts

    University essay from Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Author : Arvid Sjöstedt Pellikka; [2022]
    Keywords : Theological Aesthetics; Systematic Theology; Hans Urs von Balthasar; The gestalt of Christ; Peter Fuller; Aesthetics; Art; Beauty; Teologisk estetik; Systematisk teologi; Hans Urs von Balthasar; Kristi gestalt; Peter Fuller; Estetik; Konst; Skönhet;

    Abstract : I denna uppsats studeras den romersk-katolska teologen Hans Urs von Balthasars teologiska estetik. Mer specifikt utgör uppsatsen en analys av von Balthasars konceptualisering av skönhet, och hur denna förståelse av skönhet kan användas för att teologiskt belysa frågor som berör konst och estetiska uttryck. READ MORE

  5. 10. Games for Change : Exploring the Effects of the Game Climate Fresk at Schneider Electric and the Climate Engagement Potential for Employees

    University essay from KTH/Lärande

    Author : Björn Nordin; Martin Wahlström; [2022]
    Keywords : Pro climate behaviour; Value-action gap; Climate ambassador; Behavioural change; Attitude change; Self- and Collective efficacy; Climate change education; Corporate climate action; Klimatpositivt beteende; Value-action gap; Klimatambassadör; Beteendeförändring; Attitydförändring; Själv- och kollektiv förmåga; Klimatutbildning; Corporate climate action;

    Abstract : Climate change creates an urgency for action to be taken at government, corporate and individual level. Changing behaviours is a necessity to meet the global temperature goal of 2 °C increase, and companies have a significant role to play in this transformation. To change these behaviours, a change needs to happen in both attitudes and actions. READ MORE