Advanced search

Found 2 essays matching the above criteria.

  1. 1. Den internationella standarden ISO 10668 : en ofullständig standard?

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Vilhelm Broman; Hanna Svedare; [2015]
    Keywords : brands; corporate brand; företagsvarumärke; brand valuation; standarder för företagsvärdering; varumärkesvärdering; värdering av varumärken; valuation methods; ISO 10668;

    Abstract : Under de senaste två decennierna har vi alltmer rört oss mot en kunskapsorienterad och högteknologisk ekonomi där en allt större del av det moderna företagets totala värde utgörs av de immateriella tillgångarna. Den kanske viktigaste immateriella tillgången är företagets varumärke, vilket dagligen påverkar beslutsfattandet hos både företag och konsumenter. READ MORE

  2. 2. What Value Can Trade Fairs Bring to Companies? : A Study of Elmia Subcontractors

    University essay from IHH, Företagsekonomi

    Author : Katarina Åkerlund; Sofie Mattsson; [2006]
    Keywords : Value; Subcontractors; Trade fairs; Värde; Underleverantör; Mässor;

    Abstract : Sammanfattning Bakgrund Mässor har funnits väldigt länge och de är fortfarande en av de mest popu-lära marknadsföringsaktiviteterna hos företag. Ett stort problem som utstäl-lande företag har haft under en lång tid är att det är svårt att utvärdera vilket värde som mässorna kan ge till de utställande företagen. READ MORE