A tailored web-based system for managing and attracting customers

University essay from

Abstract: Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. CRM-systemet anpassades för att hantera dessa uppgifter, medan webbplatsen fungerar som en plattform för kunder att registrera sig för företagets tjänster och få tillgång till information.  För att lösa problemet utvecklades CRM-systemet och webbplatsen med användning av moderna webbteknologier och verktyg, såsom Express, React, och Next.js. Dessa verktyg möjliggjorde en effektiv och säker implementering av systemet, samtidigt som de uppfyllde funktionella och säkerhetskrav som fastställdes av intressenterna. För att fastställa att CRM systemet och Webbsidan uppfyllde de krav intressenterna hade användes två olika testverktyg, Lighthouse för webblatsen och Cypress för CRM systemet. Resultaten visade att CRM-systemet och webbplatsen effektivt uppfyllde de specificerade kraven och att systemet hanterade kunddata på ett säkert sätt. Webbsidan uppnådde även väldigt bra resultat i utvärderingen, vilket indikerade på en god prestanda, tillgänglighet och sökmotoroptimering. Dessa resultat visade att CRM-systemet och webbplatsen var användbara och effektiva lösningar för Minafribrev. Genom att använda dessa verktyg kan företaget förbättra sin kundhantering och erbjuda en bättre upplevelse för sina kunder. 

  AT THIS PAGE YOU CAN DOWNLOAD THE WHOLE ESSAY. (follow the link to the next page)