Essays about: "Barns språkutveckling"
Showing result 6 - 10 of 11 essays containing the words Barns språkutveckling.
-
6. Emblem use in parent-child interaction : A longitudinal study
University essay from Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikAbstract : This thesis investigates emblem use exploratory in parent-child interaction. Emblems are conventional gestures with a verbal equivalent. The aim of this study was to answer if emblem use facilitates language acquisition. Formulaic gestures – fixed gestures accompanying songs – were examined as a subgesture of emblems. READ MORE
-
7. Verbal contents of repetitions in Swedish child-directed speech
University essay from Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikAbstract : Repetitions in child-directed speech (CDS) have been shown to vary over time, and are suggested to affect first language acquisition. Correlations between verbal contents of repetitions in CDS and children’s language development have been suggested. The verbal contents of repetitions in Swedish CDS have not yet been investigated. READ MORE
-
8. Early Opportunities for Quality Learning : A Comparative Study of Swedish Preschools' Language Practice
University essay from Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikAbstract : The Swedish preschool is internationally known for its high quality. Children in Sweden are given early educational opportunities to learn and develop prior to their school start. READ MORE
-
9. Fiveyearolds language ability : Relations between language ability and interplayibility
University essay from Högskolan för lärande och kommunikationAbstract : Syftet med denna studie har varit att undersöka femåringars språkliga förmåga, samspels- och kommunikationsförmåga, samt att ta reda på om det förekommer några samband mellan dessa aspekter. Vi har under vår utbildning på HLK läst en kurs som heter ”Läs- skriv- och matematikutveckling” och denna behandlar främst utvecklingen hos barn från sex år och uppåt. READ MORE
-
10. Pedagogers arbete med flerspråkiga barn i förskolan utifrån ett språkstödjande perspektiv : En studie av pedagogiska situationer utifrån Vygotskijs teori
University essay from Specialpedagogiska institutionenAbstract : Sammanfattning ”Pedagogers arbete med flerspråkiga barn i förskolan utifrån ett språkstödjande perspektiv. En studie av pedagogiska situationer utifrån Vygotskijs teori. READ MORE