Essays about: "My town city"
Showing result 26 - 30 of 46 essays containing the words My town city.
-
26. Virtuell 3D-modellering som verktyg : vid kommunikation av Gruvstadsparken
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : 3D modeling is a common tool in landscape architecture. Today, there have been new ways in which virtual 3D models are successful tools in the dialogue with the public. These new methods involve children and young people who are groups that is hard to reach and engage in citizen dialogues. READ MORE
-
27. Lek i grönt! : ett förslag om att skapa ett woodland med goda förutsättningar för lek i Vikenparken, Höganäs
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Denna rapport har titeln Lek i grönt!:ett förslag om att skapa ett woodland med goda förutsättningar för lek i Vikenparken, Höganäs. Den undersöker vilka kvalitéer ett woodland bör ha för ett kvarter eller en stadsdel för att kunna ge förutsättningar till en så bra lekmiljö som möjligt. READ MORE
-
28. Det är här jag bor nu : ungas attityder till att flytta
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : När statistiken visar att vi är mer flyttbenägna och rörligare än någonsin i historien kommer funderingarna kring vad som ligger bakom dessa siffror. Unga pekas ut att vara de som flyttar mest, och det finns en allmän uppfattning i dagens samhälle att de bör flytta när de gått ur gymnasiet. READ MORE
-
29. New urban room within the city of Kranj
University essay from SLU/Landscape Architecture (until 121231)Abstract : Already since the time when I decided to study landscape architecture, I knew that one of my projects may deal with design proposals for my hometown Kranj in Slovenia. Kranj is a picturesque historic town above the confluence of two alpine rivers – the Sava and the Kokra. READ MORE
-
30. Lively Streets and Better Social Life
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignAbstract : For much of the twentieth century, streets were designed to accommodate the ever increasing traffic flow, but it has become apparent that streets have many social and recreational functions which are severely impaired by fast car traffic. There is plenty of research on conditions for non-motorized transport and development of design measures on the streetscape to protect pedestrians and cyclists, but how places are made in the street is less studied and seldom implemented. READ MORE