Advanced search
Showing result 1 - 5 of 166 essays matching the above criteria.
-
1. Sustainability Filtration and Optimization: A Stepwise Integration Approach
University essay from KTH/Matematik (Avd.)Abstract : This thesis explores the integration of sustainability into Modern Portfolio Theory (MPT) optimization by introducing stepwise filtration and optimization. This study acknowledges the growing importance of sustainability in investment strategies and modifies the traditional MPT framework to include environmental, social, and governance (ESG) factors. READ MORE
-
2. Kan fast fashion bli hållbart? : en studie om samhällsstrukturers påverkan på omställningen mot en hållbar klädindustri
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Klädindustrin är en av de produktionsgrenar som orsakar störst utsläpp och föroreningar i världen, vilket påverkar såväl de miljömässiga som sociala aspekterna. Omställningen inom denna bransch är därmed viktig för att framtida generationer och naturen inte ska behöva betala för den överkonsumtion som sker i världen idag. READ MORE
-
3. Potential AI Application In The Swedish Army And Its Relation To The Holiness Of Life : A study of army officers' narratives on the military experience in the face of AI
University essay from FörsvarshögskolanAbstract : This master thesis examines army officer's view of the social implications of AI within the Swedish Army, as well as what is required of researchers to understand the implications of AI. The thesis is based on an interpretive study of the army officers' narrative and is supported by contemporary research on AI for military use. READ MORE
-
4. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. READ MORE
-
5. Deep-Decarbonization of the Industrial Sector through Electrification in France : Analysis of Current Status, Technologies and Policies
University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Abstract : The increasing scientific awareness around man’s responsibility towards global warming has led to political decisions and actions, in order to try to curb the phenomenon of climate change. As a pioneer in tackling greenhouse gases emissions, Europe is committed to achieving carbon neutrality by 2050, with emission reduction targets of -55% by 2030, and Member States have had to make plans to fulfil this goal. READ MORE