Essays about: "Unga Företag"
Showing result 1 - 5 of 29 essays containing the words Unga Företag.
-
1. Motivation bland unga entreprenörer inom lantbrukssektorn
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Entreprenörskap spelar en viktig roll för samhällets utveckling. Att ha många företag påverkar samhället positivt då det skapar arbetstillfällen och skatteintäkter. Med klimatförändringar, krig och inflationen som råder, står svenskt lantbruk inför stora utmaningar. READ MORE
-
2. Managing Radical Change in Young Companies : Insights for Successful Transformation and Growth
University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenAbstract : Managing radical change is a critical undertaking for young companies aiming to achieve growth and adapt to evolving market dynamics. This research explores the strategies, models and challenges involved in navigating and implementing significant organizational changes. READ MORE
-
3. Skogsbrukets syn på jämställdheten i yrkesrollen virkesköpare
University essay from SLU/School for Forest ManagementAbstract : Skogsbranschen har ofta ansetts ha dålig jämställdhet med en stor andel män. Trots olika arbeten för att öka jämställdheten och få in fler kvinnor, är det fortfarande en lång väg kvar innan jämställdheten är där företagen skulle vilja ha den. READ MORE
-
4. Rehabiliteringsmetoder för hundar efter operation av osteokondros i bogleden : en enkätstudie riktad till djurhälsopersonal och icke-djurhälsopersonal i Sverige
University essay from SLU/Dept. of Clinical SciencesAbstract : Osteokondros (OC) och osteokondros dissecans (OCD) i bogleden är vanliga tillväxtrubbningar och utvecklingssjukdomar hos unga hundar av medel- till stora raser. Dessa sjukdomar behandlas ofta kirurgiskt och den vanligaste metoden för både diagnostik och åtgärd är artroskopi. READ MORE
-
5. Sann vänskap är ljudet mellan människor
University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenAbstract : Problem/forskningsfråga: Hur försöker svenska podcasts skapa trovärdighet till sina lyssnare samtidigt som de marknadsför produkter och företag? och Hur tar unga lyssnare emot reklam i podcasts utifrån ett förtroendeperspektiv? Syfte: Studiens syfte är att utifrån kvalitativ metod skapa förståelse för hur annonsering i digitala kanaler påverkar podcasts trovärdighet. Den växande digitala kanalen podcast ska användas som verktyg för undersökningen. READ MORE