Essays about: "agricultural food products marketing"

Showing result 11 - 14 of 14 essays containing the words agricultural food products marketing.

  1. 11. Är rättvisemärkt värdeskapande? : en kvantitativ undersökning ur ett studentperspektiv

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Maria Hällman; Johannes Lindmark; [2008]
    Keywords : Rättvisemärkt; Fairtrade; värdeskapande; Corporate Social Responsibility; marknadsföringsmix; marknadsundersökning;

    Abstract : Background: There is no guarantee that products should be equitable produced. Many products in today's trade is produced by minors, resulting in poor working environment, and gives the workers low payment. Fairtrade is the only label on the market that ensures that farmers receive fair payment for their products. READ MORE

  2. 12. Produktionskostnad och marknadsföring av rapsolja

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Martin Krokstorp; Mats Larsson; [2007]
    Keywords : raps; rapsförädling; rapsolja; marknadsföring;

    Abstract : Bakgrunden till arbetet ligger främst i vårt eget personliga intresse av att få ökad insikt och kunskap i rapsförädling. Vi har via kontakt med Svalöv Weibull AB i Svalöv undersökt marknadsföringsmöjligheterna av rapsoljan samt utrett produktionskostnaden genom hela produktionskedjan, från frö till färdigpressad rapsolja. READ MORE

  3. 13. Milk With Soda : A Minor Field Study on the Chemical Companies’ and Distributors’ Role in the Usage of Pesticides in the Rice Cultivation, Tarapoto, Peru

    University essay from Institutionen för ekonomi och företagande

    Author : Agneta Andersson; [2006]
    Keywords : pesticides; chemical companies; agrochemical distributors; agrostores; corporate social responsibility; relationship marketing; Tarapoto; Peru; pesticidas; compañías químicas; distribuidores de agroquímicos; agroveterinarios; responsabilidad social; marketing relacional; Tarapoto; Peru;

    Abstract : There are great problems of pesticide poisonings in the rural parts of the developing countries. Although these countries only use 25 percent of the world’s pesticide production they suffer from 99 percent of the deaths due to pesticide poisoning. READ MORE

  4. 14. Medlemmens nytta av vidareförädling i ett lantbrukskooperativt företag : en studie av Lyckeby Stärkelsens verksamhet

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Jeanette Mauritz; [2006]
    Keywords : lantbrukskooperation; kooperativ;

    Abstract : Lantbrukskooperationen i Europa har, under senare år, gått allt mer mot långtgående förädling, ökad vertikal integration, ökad helhetssyn på produktions-, förädlings- och distributionssystem samt allt mer internationell marknadsföring och produktion. När konkurrensen inom förädlingsindustrin ökar, blir det svårare för de kooperativa företagen att säkra låga transaktionskostnader för medlemmarna genom att endast arbeta för låga kostnader vad gäller insamling, låg grad av förädling och marknadsföring av medlemmarnas råvaror. READ MORE