Essays about: "bibehålla kunder"

Showing result 11 - 15 of 15 essays containing the words bibehålla kunder.

  1. 11. Beläggningar -ett examensarbete i sammarbete med F.O.V Fabrics

    University essay from Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Author : ANNIFRID OHLSSON; ELLINOR ENGSTRÖM; THERESA LILJA; [2010]
    Keywords : smart textiles; coating;

    Abstract : Bakgrund: F.O.V Fabrics har fått förfrågningar från sina kunder angående en beläggning som idag enbart finns pigmenterad. Kunder har efterfrågat en transparent variant av denna, vilken företaget nu vill undersöka möjligheterna för att förverkliga. READ MORE

  2. 12. Value creation and relationships in transformation : A study of social media in the travel industry

    University essay from Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Author : Joakim Bergström; Mariel Svensson; [2010]
    Keywords : Travel company; travel agency; internet; social media; marketing;

    Abstract : In recent years the Internet has greatly changed the travel industry and the emergence of social media has driven this change further. In the past travel companies have been natural links between customers and suppliers but today customers can buy travel directly from the supplier, making it difficult for travel companies to attract new customers and retain existing customers. READ MORE

  3. 13. The use of recycled and renewable material : A study of the passenger vehicle production at Bombardier Transportation

    University essay from KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Author : Fredrik Kinch; Christian Patay; [2009]
    Keywords : ;

    Abstract : Resultatet av den globala miljömedvetenheten har resulterat i en ökad medvetenhet inom användandet av återvunna och förnyelsebara material. Idag börjar Bombardier Transportations (BT) kunder att kräva att dessa material används och dessa krav kommer bara öka med tiden. READ MORE

  4. 14. Statistiska Centralbyrån : En varumärkesanalys för framtiden

    University essay from Företagsekonomiska institutionen

    Author : Johan Ward; Fredrik von Ahn; [2007]
    Keywords : Marknadsföring; varumärken;

    Abstract : Genom att positionera sitt varumärke på rätt sätt i kundernas medvetande skapas mervärden för sändaren (Kapferer 2004, 102). Ett varumärkes identitet är de associationer som sändaren vill skapa och bibehålla i mottagarens medvetande. Detta för att mottagaren ska uppleva sändaren och dess varumärke som någonting bra. READ MORE

  5. 15. CRM in Fashion Companies for men's wear

    University essay from IHH, Företagsekonomi

    Author : Joyce Antar; Donya Gholamifar; [2006]
    Keywords : Customer relationship management; Fashion management; Customer-supplier relationships; Consumer behavior; Customer satisfaction; Retailing industry; Relationer mellan konsumenter och återförsäljare; Konsumentbeteende; Detaljhandel; Kommunikation inom modeföretag;

    Abstract : Problem: Modeindustrin har varit omtalad under senare tid och eftersom konkurrensen på denna marknad är hög har det lett till en ökad medvetenhet bland konsumenter och speciellt bland manliga konsumenterna. En förundersökning utfärdad av författarna visade att skapandet av kundrelationer möjliggör för modeföretag att bibehålla en konkurrenskraftig position på marknaden. READ MORE