Essays about: "pre-school"

Showing result 21 - 25 of 48 essays containing the word pre-school.

  1. 21. Minskad energianvändning, men hur mycket?

    University essay from SLU/Dept. of Energy and Technology

    Author : Oskar Ageborg Ollandt; Anna Maria Albért; Maria Dalheim; August Forslund; Dennis Holmlund; Samuel Jansson; Karl Larson; Axel Timm; Gustav Wendin; [2016]
    Keywords : energieffektivisering; LED-lampor; solceller; energilagring; simulering;

    Abstract : The following report investigates the Almtuna preschool buildings potential improvements in energy efficiency. Almtuna preschool is owned by Skolfastigheter AB, which is a part of Uppsala Kommun. The preschool is situated in Fålhagen, east from the city centre. READ MORE

  2. 22. Vegetationens påverkan på barns användning av en förskolegård : en observationsstudie på Berga Montessoriförskola och Sagoskogens förskola

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Sofia Svedmyr; [2016]
    Keywords : barn; förskolegård; utformning; vegetationsmängd; vegetationspåverkan;

    Abstract : Barn spenderar större delen av sin vakna tid på förskolan, något som gör att för-skolegårdens utformning blir viktigt för barnens utevistelse. I och med förtätning blir barnens ytor i staden hela tiden mindre. Något som gör att förskolegårdar krymper och blir mer hårdgjorda då vegetation inte klarar av slitaget. READ MORE

  3. 23. The role of semantic context and attentional resource distribution in semantic comprehension in Swedish pre-schoolers

    University essay from Stockholms universitet/Institutionen för lingvistik

    Author : Johanna Renate Schelhaas; [2016]
    Keywords : Semantic context; attention; resource distribution; N400; dichotic listening task; preschool children; Swedish; Semantisk kontext; fördelning av hjärnresurser; uppmärksamhet; N400; diktotisk lyssningstest; svenska förskolebarn;

    Abstract : Research on semantic processing focused mainly on isolated units in language, which does not reflect the complexity of language. In order to understand how semantic information is processed in a wider context, the first goal of this thesis was to determine whether Swedish pre-school children are able to comprehend semantic context and if that context is semantically built up over time. READ MORE

  4. 24. Den utvidgade förskolegården : en förstudie inför skapandet av naturlekmiljöer i Örebro

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Karin Andersson; [2015]
    Keywords : naturlekplats; lekmiljö; lekplats; säker lekplats; lekplatsutrustning; förskolegård;

    Abstract : Arbetet handlar om hur naturlekmiljöer kan skapas. I arbetet beskrivs tre för naturlekmiljöer viktiga områden, vilka är: Lek och barns utveckling, Plats samt Säkerhet. READ MORE

  5. 25. Is There Room for English in Swedish Nursery Schools? : A study of teachers’ opinions regarding an introduction of the English language in Swedish nursery schools

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Author : Susan Tärngren; [2015]
    Keywords : nursery school; pre-school; English; Sweden; teachers; Förskola; Engelska; Sverige; förskollärare;

    Abstract : The purpose of this study was to discover what nursery teachers thought about an introduction of English to Swedish nursery schools, whether they had seen children showing an interest for the English language and if so how they had reacted. Theories and research used in the analysis of the results were amongst others the sociocultural theory of learning and the critical period hypothesis. READ MORE