Essays about: "Cultural attributes"
Showing result 1 - 5 of 84 essays containing the words Cultural attributes.
-
1. Aktivering av offentliga rum i Malmö : en undersökning om skateboard som trygghetsskapande verktyg
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Inom stad- och samhällsplanering är det viktigt att tänka på medborgares trygghet ur ett planeringsperspektiv. Aktiva platser i stadens rum upplevs som mer trygga från brukare. Skateboard kan ses som en spontan aktivitet på offentliga platser som kan skapa levande och trygga rum. READ MORE
-
2. The Race to Success: Navigating the Roadblocks to Formula E's Popularity
University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenAbstract : Purpose: Formula E, the electric counterpart to Formula 1, has not achieved the same level of popularity among consumers. The purpose of this paper is to understand why Formula E has not been as successful as Formula 1 and the barriers to consumer adoption of Formula E. READ MORE
-
3. The Flavour of Words : A Study of Standardised Vocabularies and How Olfactory, Gustatory and Haptic Attributes in Wine Reviews are Currently Rendered in English
University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Abstract : This study delves into the intricacies of the language used in wine reviews, focusing on the adoption of standardised wine vocabularies, specifically the original Wine Aroma Wheel (Noble A. C. et al., 1984) and the Wine Lexicon of the Wine and Spirit Education Trust (WSET Level 4 Systematic Approach to Tasting Wine®, 2023). READ MORE
-
4. Tourism Marketing Management and Competitiveness A Case Study in Öland & Gotland
University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Abstract : The drastic growth in the tourism industry is continuously raising questions for destinations regarding competitiveness in today's global market share. For small island destinations, destination management in the terms of marketing is a crucial factor that defines the competitiveness and success of smaller islands in order to remain competitive and economically benefit in the fast growing tourism industry. READ MORE
-
5. Perceived sensory dimensions (PSD) – ett verktyg för att främja hälsa i urban miljö? : utveckling av ett analys- och designverktyg applicerat på Uppsala innerstad
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Syftet med detta arbete är att utforska hur perceived sensory dimensions (PSD) kan utvecklas och prövas i urban miljö med eller utan grönska för att göra det möjligt att främja hälsa. Med det syftet skapades ett verktyg för landskapsarkitekter och andra designers baserat på teorin PSD. READ MORE