Advanced search

Showing result 1 - 5 of 59 essays matching the above criteria.

  1. 1. Improving Value Proposition by Structuring Product Information Flow

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Daniel Dahlström; Jacob Stark; [2023]
    Keywords : Value proposition; Business model innovation; Product information; Data structure; Management; Product lifecycle; Digitalization; Värdeerbjudande; Affärsmodellinnovation; Produktinformation; Datastruktur; Produktlivscykel; Digitalisering;

    Abstract : This thesis investigates the impact management of product information has on the well-studied concepts of value propositions and business model innovation. Previously, it was not sufficiently documented how this type of information influences these concepts. READ MORE

  2. 2. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Maha Hafidh; [2023]
    Keywords : Public relations; journalism; media landscapes; international public relations; Omvärldsrelationer; journalistik; medielandskap; internationell PR;

    Abstract : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. READ MORE

  3. 3. Navigating NPD in Unfamiliar Markets : Keys for a Successful Process Execution in Uncertainty

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Julia Jonsson; Hildegunn Strand; [2023]
    Keywords : New Product Development; Radical Innovation; Unfamiliar Markets; Familiar Markets; Product Innovation; NPD process.; Ny produktutveckling; Radikal Innovation; Okända Marknader; Kända Marknader; Produktinnovation; NPD-process.;

    Abstract : Innovation is a crucial activity to ensure companies’ viability and is increasingly important to sustain competitive advantage. Globalization and the accelerating technological development are creating new markets previously not explored. READ MORE

  4. 4. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    University essay from Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Author : Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Keywords : Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Abstract : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. READ MORE

  5. 5. Open Innovation Practices in Colombian SMEs: Current State, Barriers, and Pathways to Success

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Jessica Borbon Moya; [2023]
    Keywords : Innovation; Open innovation; Colombia; SMEs; change; business models; organizational culture; development; sustainability; progress; Innovation; öppen innovation; Colombiaa; små och medelstora företag; förändring; affärsmodeller; organisationskultur; utveckling; hållbarhet; framsteg.;

    Abstract : This research examines the present state of Open Innovation (OI) and its spread among Colombian Small and Medium Enterprises (SMEs). The research addresses the scarcity of studies on innovation diffusion in underdeveloped countries like Colombia, specifically focusing on the adoption and practices of OI among SMEs. READ MORE