Essays about: "Hedonic mode"

Found 3 essays containing the words Hedonic mode.

  1. 1. The last mile check-up

    University essay from Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Author : Fredrik Brändström; Viktor Löfwensporr; [2020]
    Keywords : Shared micro mobility services; Theory of planned behavior; Consumer Attitude; Consumer Behavioral Intention;

    Abstract : By 2050, an equivalent of two-thirds of the world's population will live in urbanized city areas. While urbanization has presented many opportunities, it also presents significant challenges in regard to urban transportation. Adherently to this trend, sustainable urban transportation is a challenge for Swedish city areas. READ MORE

  2. 2. Virtual Reality – a solution for sustainable travel?

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Author : Johanna Lööv; Rickard Lundgren; [2020]
    Keywords : Generation Y; Virtual Reality; sustainable tourism; UTAUT2; virtual tourism; strategic communication; digital communication; Social Sciences;

    Abstract : Denna studie har som syfte att undersöka hur Generation Y, en demografisk grupp som kännetecknas av miljöomtanke, teknologianvändning och resande betraktar den avancerade och multisensoriska kommunikationsformen Virtual Reality (VR) ur ett perspektiv av resande och hållbarhet. Målet är att förstå vilka faktorer som påverkar Generation Y att acceptera och använda VR för resande, samt att undersöka huruvida fenomenet anses vara ett miljömässigt hållbart alternativ till konventionellt resande. READ MORE

  3. 3. Recreational values of forests. : A case study.

    University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Author : Kaj Andersson; [2015]
    Keywords : Hedonic mode; l GIS; Forests; House prices;

    Abstract : As swedes are keen on outdoor recreation and like to spend on travels and gear for forest recreation we want to show if there is a willingness to pay for forest recreation close to home. Starting in hedonic regression we create a model using publicly available data to show how consumer preferences effect house prices. READ MORE