Essays about: "history of marketing"
Showing result 21 - 25 of 66 essays containing the words history of marketing.
-
21. Factors Affecting Consumer-Based Brand Equity in a Storytelling Context : A quantitative study demostrating that traditional marketing needs more narrative
University essay from Umeå universitet/FöretagsekonomiAbstract : Corporate storytelling is what happens when brands are telling their stakeholders stories. These stories can carry a vast array of messages, but in many cases, theyare just stories. Stories of founders, stories of people in the history of a company, stories of the heritage that a particular brand carries and has carried for centuries. READ MORE
-
22. Exploring marketing activities to strengthen brand equity within an SME : a case study on the company PAUL och THOM
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Small and Medium sized Enterprises (SMEs) are often researched through the perspectives and theories created from studies of large organizations. This constitutes the basis of a theoretical problem when studying SMEs. READ MORE
-
23. ...Do you? #MeToo! : A study on consumer behavior towards sexual appeal in advertising after the worldwide #MeToo-uprising
University essay from Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiAbstract : The purpose of this thesis is to explore how stakeholders’ view of sexual advertisement has been affected by the ‘#MeToo’-uprising and Time’s Up movement. A qualitative study has been conducted in order to gather information regarding stakeholders view of sexual appeal in advertising and how they have been affected by these movements. READ MORE
-
24. På upptäcktsfärd i Sagobygden : hur det immateriella kulturarvet används i en bygd
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Denna studie syftar till att undersöka hur immateriellt kulturarv används och framträder i vad som har kommit att kallas Sagobygden, vars område täcks av Ljungbys, Alvestas, och Älmhults kommuner i Kronobergs län. Kulturarv är av stor vikt för bland annat kulturell mångfald och sägs ha en betydande påverkan på regioners ekonomi. READ MORE
-
25. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. READ MORE