Essays about: "social ownership"
Showing result 1 - 5 of 336 essays containing the words social ownership.
-
1. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?
University essay from SLU/School for Forest ManagementAbstract : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. READ MORE
-
2. Medlemmarnas värderingar i ett lantbrukskooperativ : en studie om medlemmarnas upplevda värde i förhållande till ålder
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Sverige har idag omkring 1,2 miljoner företag varav drygt 58 000 klassas som jordbruksföretag. Sedan år 1990 har antalet jordbruksföretag i Sverige minskat med 40 %, vilket delvis kan förklaras av den produktionsförändring som sker samt pressade priser på bland annat insatsvaror. READ MORE
-
3. Påverkar medlemmarnas engagemang uppfattningen av medlemskap, förtroende och socialt kapital? : en komparativ studie mellan olika engagemangsnivåer bland medlemmar
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Sverige är unikt som land med sin höga andel skog av den totala ytan, 75% utgörs av jord- och skogsmark, vilket motsvarar 30,9 miljoner hektar. Det gör att skogsnäringen har en viktig roll för Sverige, både för handeln, exporten och sysselsättningen inom landet. READ MORE
-
4. Defining customer value in disruptive business models
University essay from Göteborgs universitet/Graduate SchoolAbstract : Customer value is a relatively complex concept and is very dependent on the perspective that is taken as well as on the context of the value offer. The aim of this thesis is to identify how customer value is defined in more dynamic environments, specifically in the context of disruptive business models. The case company in the thesis is Lynk & Co. READ MORE
-
5. The Devil Wears (New) Prada
University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenAbstract : In contemporary society, it is emphasised that ownership of clothing plays a crucial role in construction- and presentation of personal identities. With the rise of sustainable consumerism and the sharing economy, access-based consumption has emerged as a notable trend, offering individuals temporary access to non-exclusively owned clothing. READ MORE