Essays about: "varumärkeskännedom"

Found 5 essays containing the word varumärkeskännedom.

  1. 1. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    University essay from Lunds universitet/Innovationsteknik

    Author : Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Keywords : Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Abstract : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. READ MORE

  2. 2. Celebrity brand endorsing

    University essay from Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Author : Kristoffer Johansson; [2018]
    Keywords : Reklam; reklamfilm; marknadsföring; kändisar; endorserer;

    Abstract : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur svenska reklamproducenter ser på användandet av kändisar i reklam, så kallad celebrity brand endorsing. Att använda kändisar i reklamkampanjer är en vanlig marknadsföringsstrategi i både Sverige och utomlands, och en inledande fundering i studien är huruvida detta bottnar i en övertygelse hos reklamproducenterna om att kändisar "lönar sig". READ MORE

  3. 3. Motivation bakom sponsring : en fallstudie ur sponsorernas perspektiv

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Fredrik Barnekow; Oscar Wallmark; Heini Mansikkamäki; [2018]
    Keywords : sponsring; motivation; varumärkeskännedom; image; relationer; varumärkesassociation;

    Abstract : Nästan alla människor har någon gång kommit i kontakt med sponsring. Vi ser välkända logotyper från stora företag i samband med idrottsevenemang, konserter och liknande tillställningar. Vid första anblick kanske det inte verkar anmärkningsvärt, lite logotyper utspridda vid olika event. READ MORE

  4. 4. The true effects of programmatic display marketing : A study on how advertisers could make use of programmatic in the different stages of the customer journey.

    University essay from KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Author : Stina Hübinette; [2017]
    Keywords : Programmatic; Performance Marketing; Display Advertising;

    Abstract : In digital marketing, display advertising has always been the largest revenue stream for publishers, and the biggest channel for advertisers to increase the traffic to their sites as well as getting better brand recognition. However, with the ever increasing spread of the smartphone and the continuously smarter machine learning of today, the industry has changed. READ MORE

  5. 5. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad

    University essay from Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Author : Jessica Almqvist; Åsa Reinholdsson; [2007]
    Keywords : Marknadsföring; IKEA;

    Abstract : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. READ MORE