Essays about: "Developmental Psychology"

Showing result 1 - 5 of 9 essays containing the words Developmental Psychology.

  1. 1. Association between Parental Engagement and Learning Materials towards the Cognitive and Social-Emotional Development of Children 3 to 4 years of age in Zimbabwe – a Cross Sectional Study

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsa

    Author : Lydia Matziaraki; [2021]
    Keywords : early childhood development; child development; LMIC; Low and Middle Income Countries; Africa; zimbabwe; child psychology; global Health; public Health; 3 to 4 year old; cognitive; social-emotional; socioemotional; parents; parental; parental involvement; UNICEF; MICS; parental engagement; stimulation; books; toys;

    Abstract : Aim: The aim of this work was to broaden the understating of the role of parental engagement and learning materials at home, in promoting high cognitive and social emotional development. The study assessed the connection between maternal and paternal engagement, having 3 or more books and 2 or more types of playthings, towards the cognitive and social-emotional development of children. READ MORE

  2. 2. The Role of Major Life Events and Brain Development on Personality Trait Change in Adulthood : Insights from Personality Neuroscience

    University essay from Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Author : Julia Davidsson; [2019]
    Keywords : Five-Factor Model; Five-Factor Theory; trait change; major life event; personality; neuroscience; brain development;

    Abstract : The relationship between personality trait change and major life events is currently undergoing extensive investigations within the field of personality psychology. A debate has risen regarding whether or not major life events can bring about trait change, and how typical trait change patterns over the adult lifespan can be explained. READ MORE

  3. 3. Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig strukturerna samhället bygger på! : om tonåringens rumsanvändande ur ett könsrollsperspektiv

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Sara Radinger; [2018]
    Keywords : genus; tonåringar; kön; normer; rumsanvändning; gestaltning; stadsplanering;

    Abstract : Arbetet söker svar på hur 12-16 åringars rumsanvändning i offentliga rum påverkas av könsroller utifrån konstruktivismens perspektiv på könet som en konstruktion av miljön vi lever i. Syftet med arbetet är att skapa underlag för fortsatt forskning kring genusmedveten planering och gestaltning av landskapsrummet. READ MORE

  4. 4. Barns informella lärande i utemiljöer

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Rebecka Ingemansson; [2016]
    Keywords : lärande; utveckling; barn; lek; utemiljöer; natur; landskapsarkitektur; sensoriskt; informellt;

    Abstract : Denna uppsats har skrivits i syfte att översiktligt undersöka frågeställningarna: *På vilket sätt kan utemiljöer påverka barns informella lärande? *Hur kan utemiljöer gestaltas för att stimulera barns informella lärande? Uppsatsen har sammanställts genom en kvalitativ litteraturstudie av främst artiklar och böcker skrivna inom ämnesområdena; pedagogik, miljöpsykologi, utvecklingspsykologi och landskapsarkitektur. Uppsatsen innehåller även ett designförslag över en lekmiljö designad för att stimulera barns informella lärande. READ MORE

  5. 5. How Can We Understand Children’s Literature through Children’s Psychology? : An Analysis of Pippi Longstocking and The Little Girl at the Window according to Jean Piaget’s pedagogy

    University essay from Linköpings universitet/Avdelningen för språk och kultur; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Author : Qing Qi; [2014]
    Keywords : Children’s psychology; Piaget; children’s drawing; children’s thinking and educational method.;

    Abstract : Nowadays, an increasing amount of psychologists and educators find that literature designed for children plays a very important role in a child’s upbringing. A good children’s book not only influences a child’s psychological development, but is also a useful tool for scholars to research children’s psychology, which reflects children’s thinking regarding certain aspects. READ MORE