Advanced search

Showing result 16 - 20 of 30 essays matching the above criteria.

  1. 16. An analysis of customer retention using data mining

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Moa Bäck Eneroth; [2018]
    Keywords : Customer analysis; customer retention; data mining; machine learning; logistic regression.; Kundanalys; kundlojalitet; data mining; maskininlärning; logistisk regression.;

    Abstract : This thesis aimed to answer the question whether the use of third-party applications, in addition to the original product, have an impact on customer retention at a digital rights management company. The research originated in the null hypothesis that there is no relationship between the dependent variable customer retention and the independent variable usage of third-party applications. READ MORE

  2. 17. Relationers betydelse när ”papper försvinner” : en fallstudie om kundrelationer i service- och tjänsteproduktion

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Linn Bennetoft; Hanna Persson; [2017]
    Keywords : digitalisering; kundlojalitet; LRF Konsult; relation; relationsmarknadsföring; service; skogsbruk;

    Abstract : Digitaliseringen påverkar hela samhället och ändrar vårt sätt att arbeta, producera och konsumera. Ny teknik förändrar och utvecklar hela tiden vad vi gör, hur vi gör och vilka behov vi har. Inom service- och tjänsteproduktionen innebär detta en utveckling som ändrar och skapar nya förutsättningar för hur en tjänst kan levereras. READ MORE

  3. 18. Customer journey in B2B SaaS business models

    University essay from KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Author : Mariia Opanasenko; [2017]
    Keywords : Customer journey; customer experience; customer success; SaaS; B2B;

    Abstract : In this paper customer journey for B2B SaaS business models was analyzed to study customer experience, customer success and its key performance indicators. The research method is the case study of Supplier Relationship Management SaaS solution provider. READ MORE

  4. 19. Evaluation of the Profitability of Quality of Experience-based Resource Allocation Deployment in LTE Network : A Techno-economic Assessment based on Quality of Experience in Video Traffic

    University essay from KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)

    Author : Uri Arta Ramadhani; [2017]
    Keywords : Quality of Experience; radio resource management; video quality; mean opinion score; revenue loss; upplevad kvalitet; radio resurshantering; videokvalitét; medelvärde av graderingarna; inkomstförlust;

    Abstract : In the current mobile telecommunication market, with slow growth in mobile subscriptions and increasing traffi demand, each mobile operator needs to manage their customer loyalty in order to maintain position in the market. To retain their customer's loyalty, the user quality of satisfaction needs to be preserved. READ MORE

  5. 20. Subscribers loyalty for newspapers - a study of Östgöta Correspondentens weekend supplement

    University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Author : Camilla Anderson; Frida Andersson; [2015]
    Keywords : Dagspress; Dagstidningar; Kundlojalitet; Östgöta Correspondenten; Paus Weekend; tidningsbilagor;

    Abstract : Upplagesiffrorna för den tryckta dagstidningen har minskat under flera år. I Sverige är det ett stort problem då prenumerationen av den tryckta dagstidningen fortfarande är tidningsföretagens största inkomstkälla. Detta gör att det är av stor vikt för tidningsföretagen att hitta ett sätt att behålla dessa kunder. READ MORE